Chcemy poznać

 

 
TEMATYKI KOMPLEKSOWE- MAJ

1. „Kolory  nieba” - 06.05.2019r. – 10.05.2019r.
2. „Muzyka jest wszędzie” - 13.05.2019r. – 17.05.2019r.        
3. „Ukłony  dla naszych rodziców” - 20.05.2019r. – 31.05.2019r.

l1
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE - MAJ
 
Dzieci będą:
  • wspólnie bawić się chustą animacyjną przy muzyce;
  • poznawać technikę plastyczną „mokre w mokrym”;
  • malować niebieską farbą w różnych odcieniach na wilgotnych kartonach;
  • obserwować efekty rozpływania się farby;
  • dbać o estetykę wykonywanej pracy oraz miejsca swojej działalności;
  • aktywnie uczestniczyć w proponowanych zabawach;
  • rzucać do celu;
  • biegać bez potrąceń sprawnie omijając się;
  • prawidłowo wykonywać czworakowanie;
  • dokładnie wykonywać ćwiczenia przeciw płaskostopiu;
  • rozumieć potrzebę systematycznego ruchu dla organizmu;
  • doskonaliły umiejętności uważnego słuchania;
  • rozumiały przyczyny i skutek w procesie obiegu wody w przyrodzie;
  • doskonaliły sprawności grafomotoryczne;                                           
  • znały  instrumenty muzyczne;
  • rozpoznawały dźwięki instrumentów;
  • uwrażliwiały się na piękno muzyki;
  • nazywały  muzyków  grających na poszczególnych instrumentach;
  • wypowiadać się na temat treści utworu;
  • podnosiły rękę do góry celem wypowiedzenia się;
  • rozumiały, że osobom starszym, a zwłaszcza rodzicom należy okazywać szacunek;
  • rozwijały mowę i myślenie w oparciu o dane słowa i skojarzenie;
  • naśladowały galop koni.
 
l1

JĘZYK ANGIELSKI - MAJ
 
Treści programowe:
1. Forest animals- zwierzęta leśne.
2. My Family- moja rodzina.
 
Cele edukacyjne:
​- doświadcza pozytywnego kontaktu z językiem obcym;
- potrafi zaśpiewać piosenkę na rozpoczęcie  zajęć oraz piosenkę „The finger family”:
- potrafi zidentyfikować i wskazać na kartach obrazkowych, kartach pracy itp. poznane słownictwo dotyczące zwierząt leśnych oraz członków rodziny;
- próbuje nazwać wprowadzone słownictwo;
- reaguje na proste zwroty w języku angielskim.
 
Rozkład materiału:
1. Forest animals - wprowadzenie nowego słownictwa związanego ze zwierzętami leśnymi: forest, look out, lion, tiger, fox, wolf, bear.
2. My family- wprowadzenie słownictwa związanego z rodziną: daddy, mommy, brother, sister, baby.
 
Lyrics:

HELLO!

 
Hello, how are you?
I'm good!
I'm great!
I'm wonderful!
 
Hello, how are you?
I'm tired.
I'm hungry.
I'm not so good.
Hello, how are you?
(Repeat 3x)
 
THE FINGER FAMILY

Daddy finger, daddy finger, where are you? 
Here I am, here I am
How do you do?
Mommy finger, mommy finger, where are you? 
Here I am, here I am
How do you do?
Brother finger, brother finger, where are you? 
Here I am, here I am
How do you do?
Sister finger, sister finger, where are you? 
Here I am, here I am
How do you do?
Baby finger, baby finger, where are you? 
Here I am, here I am
How do you do?
 

Pomoce edukacyjne:
 płyta CD, pacynka misia, flashcards, plakat „My family”, karty pracy, kostka, tablica interaktywna,


 
 
l1

WIERSZE I PIOSENKI
 
,,Na łąkę trzeba iść rano"

Kiedy jeszcze jest rosa
Cichutko przystanąć
I słuchać
Jak brzęczy pszczoła jak bąk
a jak osa

Patrzeć jak skrzydła motyli
Zamykają się i otwierają
Jak mała biedronka
Na łódce z listka płynie
Po zielonym kołysaniu –
A potem trzeba się pochylić
Nad każdym kwiatkiem
I zapytać jak ma na imię


 "Maj"

 Najweselsze, najzieleńsze
 maj ma obyczaje.
 W cztery strony - świat zielony
 umajony majem!
 Ciepły deszczyk każdą kroplą
 rozwija dokoła
 z pąków - kwiaty, z listków - liście,
 z ziółek - bujne zioła.
 A po deszczu dzień pogodny
 malowany tęczą
 lubi wiązać krople srebrne
 na nitkę pajęczą.
 A gdy ciepła noc nadchodzi,
 kiedy dzień już zamilkł,
 maj bzem pachnie, wniebogłosy
 dzwoni słowikami!


,,Żabka”

1. Była sobie żabka mała.
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
która mamy nie słuchała.
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

2. Na spacery wychodziła
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
innym żabkom się dziwiła.
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

3. Ostrzegała ją mamusia
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
by zważała na bociusia
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

4. A na brzegu stare żaby
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
rajcowały jak te baby
RE-RE, KUM-KUM, bęc.

5. Jedna drugiej w ucho kwacze
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
jak ta mała pięknie skacze
RE-RE, KUM-KUM, bęc.
6. Zjadła żabka 7 muszek
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
i na trawie kładzie brzuszek
RE-RE, KUM-KUM, bęc.
7. Przyszedł bocian niespodzianie
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
połknął żabke na śniadanie
RE-RE, KUM-KUM, bęc.
8. Teraz wszystkie żabki płaczą
RE-RE, KUM-KUM,
RE-RE, KUM-KUM,
że jej więcej nie zobaczą
RE-RE,KUM-KUM, bęc
9. Tej piosenki morał znamy
RE-RE,KUM-KUM
RE-RE,KUM-KUM
trzeba zawsze słuchac mamy
RE-RE,KUM-KUM, bęc
 
,,Dla Mamy”

Dziś dla Ciebie Mamo, świeci słońce złote,
Dla Ciebie na oknie usiadł barwny motyl.
Dziś dla Ciebie Mamo, płyną barwne chmurki,
A wiatr je układa w świąteczne laurki.
Dziś dla Ciebie Mamo, śpiewa ptak na klonie
I dla Ciebie kwiaty dziś pachną w wazonie.
Dzisiaj droga Mamo, masz twarz uśmiechniętą,
Niech przez rok cały, trwa to wielkie święto.


,,Dla Taty”

Wiemy jak ciężko pracujesz tato!
Bardzo Cię wszyscy kochamy za to
a także za Twe szlachetne serce,
w którym rodzina pierwsze ma miejsce!
W ten dzień świąteczny przyjmij podziękę
za wiarę, mądrość, ojcowską rękę.
Wysłuchaj życzeń co z serca płyną:
Niech wichury mroźne Ciebie ominą!