Chcemy poznać

 
TEMATYKI KOMPLEKSOWE - MAJ

 
1. „Wiosna na wsi
2. Podróż do Hiszpanii”
3. „Latające wynalazki”
4. „W rodzinie najlepiej”

 
l1

ZADANIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE - MAJ


Dzieci będą:
 
• rozwijały sprawność manualną poprzez uczestnictwo w zabawach,
• odróżniały druk od pisma,
• czytały globalnie proste wyrazy,
• przypominały zasady obowiązujące w grupie i przestrzegły ich,
• skupiały uwagę na osobach, przedmiotach, obrazkach, wyjaśnieniach,
• poprawnie wypowiadały się na temat wysłuchanych utworów, potrafiły wyciągać wnioski,
• uczestniczyły w ćwiczeniach narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem głosek, sylab i krótkich tekstów,
• opowiadały o obrazkach przedstawiających różne sytuacje
• wypowiadały się zdaniami złożonymi,
• wykonywały ćwiczenia grafomotoryczne,
• wykonywały prace plastyczno-konstrukcyjne różnymi technikami;;
• rozwijały myślenie w zakresie porównywania i liczenia,
• porównywały zbiory nierównoliczne,
• uczestniczyły w ćwiczeniach gimnastycznych,
• dowiadywały się, jakie czynniki mogą sprzyjać zdolności unoszenia się przedmiotów, obiektów w powietrzu,
• dokonywały oceny postępowania bohatera wiersza,
doskonaliły umiejętność określania stopni wykazywały myślenie przyczynowo-skutkowe,
 pokrewieństwa w rodzinie.


 
 l1
 
WIERSZE I PIOSENKI
.
PIOSENKA
pt. Podwórkowa awantura
(sł. i muz. K. Gowik)


1. Wpadła na podwórko pani kura,
zła i wściekła jak gradowa chmura.
I od razu głośno krzyczy:
– Ko, ko, ko, ko, ko, ko.
Tylko moje kurczątko się liczy!

Ref.: Dzisiaj na podwórku awantura.
Piesek, świnka, kaczka, gąska, kura kłócą się, ojej
, kłócą się, że hej,
które dziecko jest ładniejsze, które najpiękniejsze jest!

2. Pani Świnka biegnie już z chlewika.
– Co mi pani tutaj dziś wytyka!
– woła tak do kury matki.
– Chrum, chrum, chrum, chrum, chrum, chrum.
Moje dzieci śliczne są jak kwiatki!

Ref.: Dzisiaj na podwórku… 3. Leci kaczka, że aż gubi pióra.
– To, co słyszę, to jest przecież bzdura!
Kury, świnki są tak brudne, kwa, kwa, kwa, kwa
, kwa, kwa. Moje dzieci są po prostu cudne!
 

PIOSENKA
„Zorro”

 
Był sobie ZorroZorro Zorro
Emocji będzie sporo, sporo, sporo
Bo w czarnej masce Zorro, Zorro, Zorro
Po nocach mi się śni
Na konia wsiada,wsiada, wsiada
A w ręku błyszczy szpada, szpada, szpada
I za drzewami znika, znika, znika
Bo taki jego los. 

 
WIERSZ
"Kaczki siedmioraczki"
Wandy Chotomskiej


Były sobie kaczki,
kaczki przedszkolaczki.
Pierwsza zobaczyła
na kaczkach ślimaczki.
Weszła między krzaczki
i szukajcie kaczki.
Druga chciała złowić 
na wędkę szczupaczka.
 – Chlupnęło! Plusnęło! –
i gdzie jest kaczka?
Trzecia kaczka wiozła 
na taczce kabaczki.
Kabaczki – Bęc! – z taczki –
i nie widać kaczki.
Teraz głośno kwaczą.
kaczki przedszkolaczki:
 – Ten, kto nas odnalazł
dostanie buziaczki!
 
 
"Mamo daj" 
 
Czy ktoś wierzy czy nie wierzy
miałem w domu małe zwierzę.
Bardzo psotne, bardzo młode,
nazywało się Mamodaj.
I to zwierzę, powiem skrycie,
zatruwało mamie życie.
Bo od czerwca aż do maja
słychać było Mamodaja.
Gdy pragnąłem wziąć zabawkę
albo atlas z górnej szafki,
kiedy mi się pić zachciało,
kiedy cukru było mało,
kiedy zjeść banana chciałem,
gdy apetyt wielki miałem
na kanapkę, jabłko, loda –
 - ciągle skrzeczał ten Mamodaj.
Nagle widzę, a tu mama
patrzy na mnie zapłakana.
I cichutko mi się zwierza:
„ Proszę, wyrzuć tego zwierza!”
I tak na początku maja
wypędziłem Mamodaja.
Teraz mam zwierzątko drugie,
które mama bardzo lubi.
I codziennie z sobą noszę
takie małe, śliczne PROSZĘ.
 
 
"Ufoludki"
 
 Mój brat wciąż czyta o kosmitach
Gwiazdach, planetach i orbitach
O niczym innym nie chce słyszeć
Nawet do UFO listy pisze
Wreszcie zasłużył na nagrodę
I latający ujrzał spodek
Bo wylądował dziś w ogródku
Pojazd zielonych ufoludków

Zielone włosy, zielone butki
Całe zielone są ufoludki

Kot na ich widok zaraz zmyka
Dziwnego boi się ludzika
Pies szybko przykrył nos ogonem
Może to gryzie to zielone
A czym się żywi śmieszny stworek
Czy zjedzą z nami podwieczorek
Kompot dostały, tort dostały
Zjadły, wypiły, odleciały

Zielone włosy zielone butki
Całe zielone są ufoludki

 
l1
 
JĘZYK ANGIELSKI - MAJ


 
Treści programowe:
  1.  Transport - pojazdy;
  2. Animals- zwierzęta;
  
Cele:
dziecko:
  • doświadcza pozytywnego kontaktu z językiem obcym;
  • potrafi zaśpiewać piosenkę na rozpoczęcie  zajęć oraz piosenkę” If you happy…”, „ Wheels on the bus”
  • reaguje na proste polecenia nauczyciela;
  • potrafi zidentyfikować i wskazać na kartach obrazkowych, kartach pracy itp. poznane słownictwo dot.  pojazdów i zwierząt;
  • próbuje nazwać wprowadzone słownictwo;
 
Rozkład materiału – maj
  1. Transport– wprowadzenie słownictwa dotyczącego pojazdów: car, train, bike
  2. Animals- utrwalenie słownictwa związanego ze zwierzętami dzikimi i domowymi  w zabawach multisensorycznych;
 
Pomoce dydaktyczne:

płyta CD, kukiełki elfów i Boo, karty obrazkowe, plakat, karty pracy, kostka; tablica interaktywna,
 
 
„ Wheels on the bus”
 
The wheels on the bus go round and round
Round and round
Round and round
The wheels on the bus go round and round
All 'round the town
The wipers on the bus go swish, swish, swish
Swish, swish, swish
Swish, swish, swish
The wipers on the bus go swish, swish, swish
All 'round the town
The driver on the bus goes 'move on back'
Move on back
Move on back
The driver on the bus goes 'move on back'
All 'round the town