Chcemy poznać

 

TEMATYKI KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC LUTY
 
1. "Zimą bawimy się wesoło - na sportowo."                           
2. "W karnawałowym nastroju."                                    
3. "W krainie kuchennych niespodzianek."                                   
l1
 
 
ZADANIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE NA LUTY

Dzieci będą:
  • poznawać nazwiska wybitnych sportowców Polski uprawiających zimowe dyscypliny (Adam Małysz, Justyna Kowalczyk, Dawid Kubacki, Kamil Stoch),
  • wypowiadać się na temat swoich marzeń dotyczących uprawiania sportu,
  • poprawnie stosować określenie : przedtem, stosować  określenia  wielkości: największa,  najmniejsza,
  • opowiadać kolejne obrazki historyjki, dostrzegać związki przyczynowo – skutkowe występujące między obrazkami, przypominać miejsca bezpiecznych zabaw zimowych,
  • określać właściwości śniegu i lodu stosując przymiotniki: twardy, miękki, ostry, kruchy, biały, przeźroczysty,    
  • poznawać zmienne właściwości śniegu ( topnienie ) oraz  wody ( zamarzanie ),
  • przeprowadzać doświadczenie w celu sprawdzenia czystości śniegu i lodu,
  • rozumieć zakaz brania śniegu i lodu do ust.
  • określać ilość zwrotek piosenki  stosując liczebniki porządkowe 1 – 3, 
  • określać przyczyny różnych nastrojów bałwankowej rodziny  ( smutny, zmartwiony, wesoły ),
  • prezentować swoje stroje karnawałowe, uczestniczyć w zabawach, tańcach, konkursach proponowanych przez prowadzącego, okazywać radość z możliwości wspólnych zabaw,
  • poznawać pomieszczenia /kuchnia, zmywalnia, magazyny żywnościowe/ oraz ich wyposażenie.
  • obserwować pracę kucharek, sposób przygotowywania posiłków, wymieniać zasady bezpiecznego poruszania się w kuchni.
  • łączyć ruch z muzyką starając się wyczuć przestrzeń i własne ciało,
  • swobodnie poruszać się w rytm słuchanej muzyki, poprawnie stosować określenie:   w bok.
  • uważnie słuchać wypowiedzi specjalisty, poznawać pracę technologa żywienia, poznawać zasady racjonalnego odżywiania się.
 
l1


JĘZYK ANGIELSKI - LUTY
 

Tematyka: My house - part 2.

Słownictwo utrwalane: house, garden, bedroom, bathroom, kitchen, dining room, living room

Słownictwo podstawowe: door, chimney, window, roof

 

Słownictwo czynne: It`s... Yes, it is. No, it isn`t.

Słownictwo bierne: What is it? Where is...? Point to the…Is it...?


 

"Let`s clean up"

The living room`s messy.
Let`s clean up!
Ok!
We have fingers. We have hands.
We can clean up. Yes, we can.

The bathroom`s messy.

Let`s clean up!
Ok!
We have fingers. We have hands.
We can clean up. Yes, we can.

The bedroom`s messy.
Let`s clean up!

Ok!
We have fingers. We have hands.
We can clean up. Yes, we can.


                                 

l1

WIERSZE I PIOSENKI


„Bałwankowa rodzina”
 

Stoisz smutny nasz bałwanku
ze spuszczoną głową.
Może chciałbyś mieć przy sobie
panią bałwankową.
 
Ref.
Oj tak tak, oj tak tak
dobrej żony wciąż mi brak.
Oj tak tak, oj tak tak
bałwankowej brak.
 
Ma korale z jarzębiny
bałwankowa żona.
Ale łatwo poznać z miny,
że dziś jest zmartwiona.
 
Ref.
Oj tak tak, oj tak tak
mego synka jeszcze brak.
Oj tak tak, oj tak tak
mego synka brak.
 
Stoi bałwan z bałwankową
w środku zaś bałwanek.
Jeszcze chwilka i rozpoczną
bałwankowy taniec.
 
Ref.
Oj tak tak, oj tak tak
przydałby się jeszcze brat.
Oj tak tak, oj tak tak
przydałby się brat.
 
Już wesołe dwa bałwanki
tańczą z rodzicami.
I my także się pobawmy
razem z bałwankami.
 
Ref.
Oj tak tak, oj tak tak
zatańcz z nami raz i dwa.
Oj tak tak, oj tak tak
zatańcz raz i dwa.
 
 
 
”Karnawał”
 
Już karnawał włożył maskę,
Drzwi otworzył z hukiem z trzaskiem!
Wpadł jak wicher do pokoju.
W czym?
W karnawałowym stroju!
- Cześć!
Przybiegłem w odwiedziny!
Mam wstążeczki i cekiny,
Nut wesołych dwie kieszenie
I do tańca zaproszenie.


„Miś z laleczką”

Miś z laleczką podrygują tak,
Podskakują tak: raz i dwa,
Gdy poleczkę wytupują tak,
Wytupują tak: raz i dwa!
 
Miś zabawnie tak, głową kiwa tak,
Głową kiwa tak: raz i dwa!
A laleczka tak, się zaśmiewa tak,
Się zaśmiewa tak: ha, ha, ha!
 
Miś z laleczką tańczą ładnie tak,
Tańczą ładnie tak: raz i dwa.
Już poleczka idzie składnie tak,
Idzie składnie tak: raz i dwa!
 I my także tak, spróbujemy tak,
Spróbujemy tak: raz i dwa!
Czy poleczkę tak, wytupiemy tak,
Wytupiemy tak, raz i dwa.


„Słodki kucharz”

Czy wiecie, o czym czasem marzę?      
Że gdy dorosnę, będę kucharzem,       
By wam, gdy wszyscy już dorośniecie,   
Dawać najlepsze potrawy na świecie.   
Mógłbym serwować wam na śniadanie , 
Omlet z jajek-niespodzianek. 
Na obiad barszczyk na rodzynkach,
Prawda , że już wam cieknie ślinka?  

 
 "Kuchareczki"

I.
My jesteśmy kuchareczki,  jak gotować wiemy.
Daj nam tarki i kopyście, coś ugotujemy.
Ref.: Puk, puk, puk, puku, puk,
już kopyście idą w ruch
Trach, trach, trach,  tarka gra,
jarzyn teraz parę dam. (bis)
II.
Wezmę teraz garnek duży i jarzyn trochę.
Pyszne danie ugotować wielką mam ochotę.
Ref.: Puk, puk, puk, puku, puk,
garnek teraz idzie w ruch.
Chlap, chlap, chlap, woda gra,
dziś na tarce gram i ja. (bis)
III.
Kiedy obiad gotujemy wszystko wokół pachnie,
bo najlepsze z nas kucharki.
To jest chyba jasne!
Ref.: Puk, puk, puk, puku, puk,
zwinne rączki idą w ruch.
Trach, trach, trach, tarka gra,
dziś na tarce gram i ja. (bis)