Chcemy poznać

 
 
TEMATYKA KOMPLEKSOWA - MAJ

1. ,,Majowa wiosenna łąka"
2. ,,W rodzinie siła"


 
l1

ZADANIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE - MAJ

Dzieci będą:
  • poznawały łąkę jako ekosystem przyrodniczy,
  • poznawały wygląd i nazwy owadów z łąki (biedronka, pszczoła, mrówka, motyl)
  • poznawały wygląd i nazwę ślimaka,
  • poznawały cykl rozwojowy motyla,
  • dowiadywały się jakie rośliny rosną na łące (trawa, mniszek lekarski, stokrotka, kaczeniec),
  • dostrzegały różnorodność w świecie przyrody (barwy, zapachy, kształty),
  • poznawały wygląd żołnierza, sprzęt wojskowy, pojazdy wojskowe i jednostke wojskową,
  • utrwalały wiadomości na temat życia i wyginięcia dinozaurów,
  • poznawały składniki niezbędne do wykonania pierogów i sposób ich przygotowania,
  • poznawały zasady bezpiecznego postępowania w kontakcie z psem,
  • wypowiadały się na temat swojej najbliższej rodziny, nazywały członków rodziny,
  • określały pokrewieństwo (mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek),
  • dowiadywały się jak należy okazać miłość swojej rodzinie,
  • poznawały portrety rodziny w malarstwie polskim,
  • poszerzały słownik o wyrazy związane z łąka oraz pokrewieństwem w rodzinie,
  • uczestniczyły w zabawach tanecznych, rytmicznych, improwizacyjnych do muzyki, instrumentalnych, muzyczno – ruchowych,
  • uczestniczyły w działaniach plastycznych rysując pastelami, wyklejając metoda decoupage, tworząc konstrukcje przestrzenne metodą origami z kółek,
  • uczyły się piosenki na pamięć „Weź mnie na ręce” oraz wiersza „Moja rodzina”
  • nabywały umiejetności stosowania się do pojęć określających odległość: daleko – blisko,
  • nabywały porównywania wzrostu swoich kolegów “na oko” stosując okreslenia: wysoki - wyższy, niski - niższy, taki sam,
  • nabywały umiejętności segregowania przedmiotów wg koloru i wielkości tworząc zbiory nierównoliczne w zakresie 1 – 4,
  • kształtowały umiejetność stosowania określeń: o 1 mniej, o 1 więcej,
  • usprawniały się ruchowo uczestnicząc w zabawach ruchowych.
     
 l1
 
WIERSZE I PIOSENKI

Wiersz
„Gąsienica – tajemnica”
D. Gellner


Idzie ścieżką gąsienica, kolorowa tajemnica.
Krótkich nóżek mnóstwo ma... Jedną robi nam„pa, pa!”

Do widzenia! Do widzenia! Już się zmieniam - już mnie nie ma!
Nitką się owinę cała i przez zimę będę spała!
Gdy ochłodzi się na dworze, będę spała, jak w śpiworze!

Już się niby nic nie dzieje, kokon się na wietrze chwieje...
gąsienica w środku śpi, zatrzasnęła wszystkie drzwi.

A na wiosnę - patrzcie teraz! Ktoś w kokonie drzwi otwiera!
Macha do nas skrzydełkami... Kto to jest? Powiedzcie sami!
 

Piosenka
„Taniec Mai”

 
1.      Każda mała pszczółka na zabawę pędzi już
Gucio też chce tańczyć a bez niego ani rusz
I muzykę przez całą noc świerszcz Filip będzie grał
Śpiewajmy, w nas zabawy moc to imprezowy szał
 
Ref.: Nadchodzi Maja
śpiewem woła nas
tak szubidu i szubidej
zatańczyć razem czas
A teraz obrót
szubidubidu
i w górę ręce
szubidubidej
i teraz podskok
szubidubidu
będziemy śpiewać aż nadejdzie nowy dzień
 
2. Na parkiecie wszyscy są by razem tańczyć tak
Teraz już ze wszystkich stron czekają na ten znak
I uwaga to jest to już gwiazda z wami jest
Światła werble będzie show czekamy na ten gest
Ref.: Nadchodzi Maja…
 
Piosenka
„Weź mnie na ręce”
Arka Noego

 
Ref: Weź mnie, weź mnie na ręce!
        Mi nie potrzeba nic więcej.
Weź mnie, weź mnie na ręce!
Wracaj! Wracaj!

1. Wracaj do domu przytul mnie.
Nie siedź w pracy cały dzień.
Na kolana wskoczę Tobie.
Już doczekać się nie mogę.
Możesz być nawet mistrzem świata.
Tylko do domu szybko wracaj.
Wracaj do domu i bądź z nami.
Nie siedź w pracy godzinami.

Ref.:Weź mnie...

2. Ważna jest w życiu każda chwila.
Chodźmy na spacer albo do kina.
Wracaj do domu i bądź z nami.
Nie siedź w pracy godzinami.

Ref.: Weź mnie...

Wracaj, szybko wracaj.
Kto ważniejszy- ja czy praca?
 
Wiersz
„Moja rodzina i ja”
B. Szelągowska

 
Mama i tata,
i jeszcze ja!
Babcia i dziadek, chomiki dwa!
Pod jednym dachem w zgodzie mieszkamy
i się wzajemnie bardzo kochamy.
I nikt nikomu nie przypomina,
że najważniejsza w życiu jest rodzina!


 
l1
JĘZYK ANGIELSKI - MAJ
 
Treści programowe:
  1.  Transport - pojazdy;
  2. Animals- zwierzęta;
  
Cele:
dziecko:
  • doświadcza pozytywnego kontaktu z językiem obcym;
  • potrafi zaśpiewać piosenkę na rozpoczęcie  zajęć oraz piosenkę” If you happy…”, „ Wheels on the bus”
  • reaguje na proste polecenia nauczyciela;
  • potrafi zidentyfikować i wskazać na kartach obrazkowych, kartach pracy itp. poznane słownictwo dot.  pojazdów i zwierząt;
  • próbuje nazwać wprowadzone słownictwo;
 
Rozkład materiału – maj
  1. Transport– wprowadzenie słownictwa dotyczącego pojazdów: car, train, bike
  2. Animals- utrwalenie słownictwa związanego ze zwierzętami dzikimi i domowymi  w zabawach multisensorycznych;
 
Pomoce dydaktyczne:

płyta CD, kukiełki elfów i Boo, karty obrazkowe, plakat, karty pracy, kostka; tablica interaktywna,
 
 
„ Wheels on the bus”
 
The wheels on the bus go round and round
Round and round
Round and round
The wheels on the bus go round and round
All 'round the town
The wipers on the bus go swish, swish, swish
Swish, swish, swish
Swish, swish, swish
The wipers on the bus go swish, swish, swish
All 'round the town
The driver on the bus goes 'move on back'
Move on back
Move on back
The driver on the bus goes 'move on back'
All 'round the town