Chcemy poznać

 
TEMATYKI KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC LUTY

1. „Lubimy się bawić, tańczyć i śpiewać”  
2. „Ważna sprawa w głowie tyka – to matematyka”  

3. „Kosmiczna przygoda”   
 
l1
 
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA LUTY

Dzieci będą:
  • uważnie słuchały piosenki oraz wypowiadały się na jej temat;
  • rozwijały poczucie rytmu;
  • rozwijały słownictwo – karnawał , maska ,
  • zgodnie współpracowały w parach;
  • utrwalały nazwy części ciała, rozwijały świadomość własnego ciała.
  • doskonaliły  aparat  mowy, regulowały  oddech
  • czerpały  radość  ze  wspólnej  zabawy
  • wykonywały płynne  ruchy  rąk  i nóg  przy muzyce
  • omawiały wygląd swoich szalików, skupiając uwagę na ich wzorach i kolorystyce,
  • działały w parach sprawdzając, który z szalików jest dłuższy, a który krótszy
  • układały swoje szaliki na dywanie od najdłuższego do najkrótszego,
  • dobierały pasujące do siebie przedmioty;
  • rozwijały umiejętność klasyfikowania;
  • cierpliwie oczekiwały na swoją kolej wypowiedzi;
  • rozwijały  duże  grupy  mięśniowe
  • poruszały  się  bez  potrącania innych dzieci
  • reagowały  na  sygnały  słowne
  • skakały w miejscu tyle razy, ile było uderzeń bębenka;
  • miały  możliwość  wypowiedzenia  własnego  zdania
  • wzbogacały słownictwo ;kosmos , planeta ,galaktyka
  • cierpliwie  czekały  na swoją kolej
  • wiedziały, jak zachować się w miejscu  publicznym
  • pamiętały o zachowaniu bezpieczeństwa podczas jazdy autobusem komunikacji  miejskiej
  • zgodnie współdziałały ze sobą
  • rozwijały  sprawność  manualną
  • doskonaliły umiejętność klasyfikowania wg koloru , wielkości
  • potrafiły pracować  w  zespole
  • znały różnicę między kosmonautą a astronomem
  • bogaciły słownictwo
  • potrafiły odtworzyć linię melodyczną piosenki
  • rozumiały  znaczenie  komputerów  w  kosmosie
  • wspólnie z rodzicami  w domu  wykonywały  rakietę
  • potrafiły  dokończyć  pracę
  • dbały o  estetykę  prac
  • współtworzyły  wystawę
  • były  dumne  ze swojej pracy
  • integrowały  się  z  rodzicami
 
 
l1
 
JĘZYK ANGIELSKI - LUTY
 

Tematyka: My house - PART 2.

Słownictwo utrwalane: house, garden, bedroom, bathroom, kitchen, dining room, living room

Słownictwo podstawowe: door, chimney, window, roof

 

Słownictwo czynne: It`s... Yes, it is. No, it isn`t.

Słownictwo bierne: What is it? Where is...? Point to the…Is it....?


 

"Let`s clean up"

The living room`s messy.
Let`s clean up!
Ok!
We have fingers. We have hands.
We can clean up. Yes, we can.

The bathroom`s messy.

Let`s clean up!
Ok!
We have fingers. We have hands.
We can clean up. Yes, we can.

The bedroom`s messy.
Let`s clean up!

Ok!
We have fingers. We have hands.
We can clean up. Yes, we can.

                                                                                                    
                                                                                                                                            
l1
 
WIERSZE I PIOSENKI

Piosenka "Polka Komputerowa"

 
1. Mój komputer zachorował
   Nie chce mi się zresetować
   Płata figle, żarty stroi
   Nawet myszka go się boi.
Ref: To jest polka komputerowa
   Gdy w komputerze wirus się chowa.
   Ale polka, ładna polka
   Polka komputerowa /2x
2. Wszystkie gry mi wirus zniszczył
   A komputer tylko piszczy
   Bardzo chore biedaczysko
   Coś go łamie w twardym dysku.
Ref: To jest polka komputerowa...
3. Dzwonię więc na pogotowie
   Pogotowie niech mi powie
   Co mam robić, kto pomoże
  Z komputerem coraz gorzej.
Ref: To jest polka komputerowa...
 
PAJACYK
Hop – rączki w górę,
Hop – rączki w dół.
Co to za dziwny skaczący stwór?
Jest koło, kwadrat,
Prostokąt jest śliczny.
To nasz pajacyk geometrycznych
Głowa okrągła jest jak piłeczka,
A na tej głowie trójkątna czapeczka.
Kwadrat to brzuszek,
Oczy i nosek są krąglutkie jak groszek.
Nogi pajaca – prostokąciki,
Na nich z trójkątów  małe buciki.
Figur przeróżnych ułóż kilka
I już jest pajacyk , co skacze jak piłka.
 
Za górami , za lasami była kraina FIGUROLANDIA, w której wszystko było zrobione z figur geometrycznych.  Aby się w niej znaleźć musicie klasnąć w dłonie trzy razy. Aby zobaczyć co się w niej znajduje z waszych dłoni musicie zrobić lornetki składające się z 2 kółek. Wszyscy mamy lornetki więc dokładnie obserwujmy. Z figur były tam  domy, drzewa, samochody, lizaki. Na ulicach powiewały flagi w kształcie trójkątów, na drzewach rosły owoce z figur geometrycznych, dzieci zrywały je do okrągłych koszyków,  jednym słowem świat figur rozpościerał się wszędzie jak okiem sięgnąć. Pewnej nocy zły czarodziej pozmieniał wszystko w normalne przedmioty. Bardzo smucili się mieszkańcy Figurolandii, bo ich nazwa pochodziła od tego , że wszystko było z figur geometrycznych., a teraz ich nie było. Czarodziej ogłosił, że jedynym ratunkiem na odzyskanie kształtów jest wykonanie wielu zadań przez dzielnych przedszkolaków. Jeśli uda wam się znaleźć zagubione kształty z FIGUROLANDII, kraina zostanie uratowana.
Aby wrócić do przedszkola, każda buzia musi być wesoła, by wykonać to zadanie schwyćmy się za ręce i usiądźmy na dywanie.
 
~ Entliczek-pentliczek ~ J. Brzechwa

Entliczek-pentliczek, czerwony stoliczek,
A na tym stoliczku pleciony koszyczek,

W koszyczku jabłuszko, w jabłuszku robaczek,
A na tym robaczku zielony kubraczek.

Powiada robaczek: I dziadek, i babka,
I ojciec, i matka jadali wciąż jabłka,

A ja już nie mogę! Już dosyć! Już basta!
Mam chęć na befsztyczek! I poszedł do miasta.
 
Szedł tydzień, a jednak nie zmienił zamiaru,
Gdy znalazł się w mieście, poleciał do baru.

Są w barach - wiadomo - zwyczaje utarte:
Podchodzi doń kelner, podaje mu kartę,

A w karcie - okropność! - przyznacie to sami:
Jest zupa jabłkowa i knedle z jabłkami,

Duszone są jabłka, pieczone są jabłka
I z jabłek szarlotka, i kompot, i babka!

No, widzisz, robaczku! I gdzie twój befsztyczek?
Entliczek-pentliczek, czerwony stoliczek.
 
"Gwiazda" D. Gellner
 
Gwiazda z miną uśmiechniętą
tupie w górze złotą piętą.
Bez latarki i bez świeczki
chodzi nocą na wycieczki.
Chodzi, chodzi aż do rana,
no i świeci sobie sama.
 
„Wesoła zabawa” (sł. i muz. D. i K. Jagiełło)
I. Jak przyjemnie i wesoło,
gdy maluchy idą wkoło,
nóżka lewa, nóżka prawa,
jaka miła ta zabawa. (bis)
Ref.: Hop, hop, tra, la, la,
tańczę, gdy muzyka gra. (bis)
II. Przyszła pora na klaskanie,
aż się dziwią wszystkie panie,
rączka lewa, rączka prawa,
jaka miła ta zabawa. (bis)
Ref.: Hop, hop…
III. Teraz pięknie się kłaniamy,
naszą panią pozdrawiamy,
rączka lewa, rączka prawa,
jaka miła ta zabawa. (bis)
Ref.: Hop, hop…


,,Mikołaj Kopernik"- wiersz


Bardzo dziwną karuzelę
pani Basia postawiła.
-” Te kuleczki, to planety.
O nich będę dziś mówiła.
Czy coś wiecie o Toruniu”?
- „Tak, tam pyszne są pierniki”.
- Lena gładzi  się po brzuszku.
-” Różne piękne koguciki”.
-” Wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię”.
- Pani głośno powiedziała.
- „Z Mikołaja Kopernika
bardzo dumna Polska cała”.
- ” Superman, to ten Mikołaj”?
- Z ciekawością Szymek pytał.
- ” Bardzo silny i odważny.
Gwiazdki w swoje ręce chwytał”.
- ” Nie, astronom” – mówi pani.
- „Który odkrył pierwszy w świecie,
że obiega Ziemia Słońce
i żyjemy na planecie”.
Teraz pora na kółeczko.
Lidka „Słońce”‚, w środku była,
a wesoła Zosia „Ziemia”
wokół „Słońca” się kręciła
 
 
,,Karnawał"- Z. Dmitrioka

W karnawale, w karnawale
Dookoła wielkie bale,
Gdy orkiestra pięknie gra,
Dobry humor każdy ma!

Bal maskowy, bal maskowy
Jest naprawdę pomysłowy,
Można przebrać się za jeża,
Krasnoludka lub rycerza.
Wszędzie sami przebierańcy,

Zorro w czarnej masce tańczy,
I Smerfetka razem z nim,
Nie wiadomo kto jest kim...

W karnawale, w karnawale
Dzieci bawią się wspaniale,
W karnawale każdy chce
Tańczyć, śpiewać, bawić się.