Chcemy poznać

 
TEMATYKI KOMPLEKSOWE - MAJ
 
1. "Zwierzęta leśne"
2. "Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące lekki koc"
3. "Bukiet, prezent i cukierki, dziś Rodziców dzień jest wielki"
4. "From the catterpillar to the butterfly" - projekt edukacyjny z języka angielskiego
 
   l1

ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE - MAJ

Dzieci będą:
- poznawały zwierzęta leśne;
- poznawały życie pszczół i ich rolę w otaczającym nas świecie
- poznawały mieszkańców łąki;
- poznawały poszczególne stadia rozwoju motyla;
- wymieniały członków rodziny;
- przedstawiały imiona swoich Rodziców;
- czerpały radość z możliwości opowiadania o swojej rodzinie;
- łączyły wyraz dźwiękonaśladowczy z konkretnym obrazkiem;
- osłuchiwały się z językiem angielskim poprzez słuchanie opowiadania czytanego przez nauczyciela
- poznawały nazwy owoców w języku angielskim: jabłko, gruszka; śliwka, truskawka, pomarańcza;
- poznawały zwrot: I like...(apples) śpiewając piosenkę „Fruits”;
- rozwijały sprawność manualną;
- rozwijały umiejętność liczenia i klasyfikowania;
- rozwijały wyobraźnię i pomysłowość dzięki ekspresji plastycznej;
- rozwijały sprawność fizyczną.


 
l1
 
JĘZYK ANGIELSKI - MAJ
 
Treści programowe:
1. Forest animals - zwierzęta leśne.
2. My Family - moja rodzina.
 
Cele edukacyjne:
​- doświadcza pozytywnego kontaktu z językiem obcym;
- potrafi zaśpiewać piosenkę na rozpoczęcie  zajęć oraz piosenkę „The finger family”:
- potrafi zidentyfikować i wskazać na kartach obrazkowych, kartach pracy itp. poznane słownictwo dotyczące zwierząt leśnych oraz członków rodziny;
- próbuje nazwać wprowadzone słownictwo;
- reaguje na proste zwroty w języku angielskim.
 
Rozkład materiału:
1. Forest animals - wprowadzenie nowego słownictwa związanego ze zwierzętami leśnymi: forest, look out, lion, tiger, fox, wolf, bear.
2. My family- wprowadzenie słownictwa związanego z rodziną: daddy, mommy, brother, sister, baby, family, finger. Zwroty: How are you?, I’m not so good, How do you do?.

 
Lyrics:

HELLO!

 
Hello, how are you?
I'm good!
I'm great!
I'm wonderful!
 
Hello, how are you?
I'm tired.
I'm hungry.
I'm not so good.
Hello, how are you?
(Repeat 3x)
 
THE FINGER FAMILY

Daddy finger, daddy finger, where are you? 
Here I am, here I am
How do you do?
Mommy finger, mommy finger, where are you? 
Here I am, here I am
How do you do?
Brother finger, brother finger, where are you? 
Here I am, here I am
How do you do?
Sister finger, sister finger, where are you? 
Here I am, here I am
How do you do?
Baby finger, baby finger, where are you? 
Here I am, here I am
How do you do?
 

Pomoce edukacyjne:
 płyta CD, pacynka misia, flashcards, plakat „My family”, karty pracy, kostka, tablica interaktywna

 
l1
 
WIERSZE I PIOSENKI
 
"Las"

Las jest strasznie stary,
żyje swoim życiem,
poskręcane drzew konary kryją tajemnicę.
 
W lesie nigdy nie wiem,
co się zaraz stanie.
Za kolejnym każdym drzewem czai się nieznane.
 
Refren:
Las, straszny las,
czym zaskoczy dzisiaj nas?
Nie wiadomo, co przyniesie
Spacer po prastarym lesie. x2
 
Ciągle gdzieś w oddali
jakiś cień przemyka,
skrada się między drzewami, pojawia i znika.
 
Lecz ten potwór z lasu
nie zrobi nic złego,
chce się od czasu do czasu bawić w chowanego.
 
Refren x2
 
Kiedy nie wiadomo,
co się może zdarzyć,
może stać się to, co komu się tylko wymarzy.
 
 
„Wiewióreczka mała”
 
ref. Wiewióreczka mała, po lesie biegała 
Hopsa sasa, hopsa sasa, po lesie biegała 

1. Spotkała jeżyka, tańczyli walczyka 
Tańczyli walczyka raz, dwa, trzy, raz, 
tańczyli walczyka raz, dwa, trzy, raz

ref. Wiewióreczka mała, po lesie biegała 
Hopsa sasa, hopsa sasa, po lesie biegała 

2. Spotkała owieczkę ,tańczyli poleczkę
Raz i dwa i, Raz i dwa i, tańczyli poleczkę 

ref. Wiewióreczka mała, po lesie biegała 
Hopsa sasa, hopsa sasa, po lesie biegała 

3. Spotkała ślimaka, tańczą kujawiaka.
Raz i dwa,Raz i dwa, trzy tańczą kujawiaka 

ref. Wiewióreczka mała, po lesie biegała 
Hopsa sasa, hopsa sasa, po lesie biegała 

4. Spotkała szaraka ,tańczą krakowiaka 
Dookoła polany ,tańczą krakowiaka 


„Biedronka”

Mała Biedroneczka  siedem kropek miała,
Na zielonej łące wesoło fruwała.
Złapał ją pajączek w swoją pajęczynę
– uratuję Cię Biedronko, a ty mi coś przynieś.
 
Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba.
Biedroneczko leć do nieba.
 
Mała Biedroneczka  siedem kropek miała,
Na zielonej łące wesoło fruwała.
Złapał ją wróbelek niesie tę kruszynę
– uratuję Cię Biedronko, a ty mi coś przynieś.
 
Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba.
Biedroneczko leć do nieba.
 
Mała Biedroneczka  siedem kropek miała,
Na zielonej łące wesoło fruwała.
Złapała ją żaba i po wodzie płynie
– uratuję Cię Biedronko, a ty mi coś przynieś.
 
Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba.
Biedroneczko leć do nieba.