Chcemy poznać

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA - MAJ 
 
1. ,,Dinozaury" - tematyka realizowana metodą projektu badawczego
2. ,,Na majowej łące"

3. ,,Moja rodzina
"

 
l1
 
ZADANIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE - MAJ
 
Dzieci będą:
 
  • poznawały wygląd dinozaurów,  ich rodzaje,  sposób życia,  odżywiania oraz nazwy niektórych dinozaurów
  • dowiadywały się, kto to jest paleontolog,
  • dowiadywały się co to jest skamielina,
  • poznawały łąkę jako ekosystem przyrodniczy,
  • poznawały wygląd i nazwy owadów z łąki (biedronka, pszczoła, mrówka, motyl),
  • dowiadywały się jakie rośliny rosną na łące (trawa, mniszek lekarski, stokrotka, kaczeniec),
  • dostrzegały różnorodność w świecie przyrody (barwy, zapachy, kształty),
  • wypowiadały się na temat swojej najbliższej rodziny, nazywały członków rodziny oraz określały pokrewieństwo (mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek),
  • dowiadywały się jak należy okazać miłość swojej rodzinie,
  • uczyły się na pamięć rymowanki „Raz ujrzeli dinozaura” oraz piosenki „ Kiedy byłem jak kropelka”,
  •  rozwijały umiejętność posługiwania się pojęciami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni;
  • doskonaliły umiejętność przeliczania elementów zbiorów;
  • uczestniczyły w zabawach tanecznych, rytmicznych, improwizacyjnych i instrumentalnych do muzyki,
  • uczestniczyły w działaniach plastycznych wykonując prace z rolek po papierze toaletowym, z wykorzystaniem talerzyka tekturowego; metodą origami, lepiąc z ciastoliny i plasteliny,
  • rozwijały umiejętność segregowania przedmiotów wg określonej cechy,
  • usprawniały się ruchowo uczestnicząc w zabawach ruchowych.
 
l1

WIERSZE I PIOSENKI



Rymowanka
 
Wujek Janek, ciocia Laura 
raz ujrzeli dinozaura.
Gdy podnieśli krzyk,
to dinozaur znikł.
 
 
Piosenka
„Dinozaury”
 

Dinozaury się zebrały
chlupu, chlupu chlup chlupchlup,
Razem z dziećmi tańczyć chciały
tuputupu tup tuptup
Jak pięknie dzieci tańczą
ja też tak chcę,
 
Na bal do dyskoteki zaproście mnie.
Dzieci boją się i płaczą
gdy któregoś z nas zobaczą
A my tylko tańczyć chcemy
nie straszymy,
Nie gryziemy tylko z wami tańczyć chcemy,
nie drapiemy, nie gryziemy. WRRR
 
Tupu tuputuputupu
bardzo tańczyć nam się chce
Chrupuchrupuchrupuchrupu
choć waleczny jestem grzeczny
więc się nie bój nie zjem cię WRRR.
 
                                                                                                     
Wiersz
„Dinozaury”
A. Wojtyło


Dinozaury to takie stworzenia,
których już od dawna na świecie nie ma.
Niektóre były duże, wielkości wieżowca, 
a inne małe, na przykład jak owca.

Drapieżny tyranozaur był groźny szalenie,
jego się bało każde stworzenie.
Jak szedł to wokół ziemia drżała,
siał pośród zwierząt strachu bez mała.

Największe były brontozaury chyba,
ich szyje sięgały prawie do nieba. 
Skubały listki z koron drzew,
smakował im także mały krzew.

Pterozaury to gady, które latały,
one naszym ptakom początek dały.
Diplodoki to gady pływające,
ich rozmiary były imponujące.

Dinozaury wyginęły miliony lat temu
i do dzisiaj nie wiemy czemu.
Krążą na ten temat różne spekulacje 
i do końca nie wiadomo, kto ma racja.
 
 
 Wiersz
"Zielone żabki"

 Autor: E. Stadtmuller

Zielone żabki nad zielonym stawem,
Urządziły sobie zieloną zabawę.
W zielone się listki ślicznie wystroiły
I w zielonej trawie walczyka tańczyły.
A kiedy pod wieczór były już zmęczone,
To z pasikonikiem zagrały... w zielone.
 
 
Wiersz
„Laurka”
 Autor: R. Pisarski
 

Wymaluję na laurce
Czerwone serduszko,
Ptaka, co ma złote piórka,
I kwiaty w dzbanuszku,
Żyj mamusiu moja mila,
Sto lat albo dłużej,
Bądź szczęśliwa i wesoła,
Zdrowie niech ci służy


 Wiersz
"Podziękowanie dla Mamy i Taty"

Autor: Nieznany

Za życia mi ofiarowanie...
Za pieluch przewijanie...
Za przytrzymanie,
Za slowo "nie"...
Za noce nie przespane...
Za lzy przeze mnie wylane...
Za milosc, serce, kazdy dzien...
Dzis podziekowac Wam chce...
 

 "Kiedy byłam jak kropelka"
   Autor: Arka Noego
  1. Kiedy byłam jak kropelka, czułam serca Twego bicie
I widziałam jak jest wielka, miłość, która daje życie..
 
Ref.: Kocham Cię! Kocham! Mamo
Wiem, że Ty czujesz to samo (x2)
 
  1. Kiedy byłam jak kwiatuszek, mama głośno powiedziała
Słów rozwinął się kłębuszek, które bardzo pokochała
 
Ref.: Kocham Cię! Kocham! Mamo
Wiem, że Ty czujesz to samo (x2)
 
  1. Kiedy będę taka duża, jak przytulę mamo Ciebie
I zawołam „żadna burza, nie oddali nas od siebie!”
 
Ref.: Kocham Cię! Kocham! Mamo
Wiem, że Ty czujesz to samo (x2)

          

l1
JĘZYK ANGIELSKI - MAJ
 
Treści programowe:
  1.  Transport - pojazdy;
  2. Animals- zwierzęta;
  
Cele:
dziecko:
  • doświadcza pozytywnego kontaktu z językiem obcym;
  • potrafi zaśpiewać piosenkę na rozpoczęcie  zajęć oraz piosenkę” If you happy…”, „ Wheels on the bus”
  • reaguje na proste polecenia nauczyciela;
  • potrafi zidentyfikować i wskazać na kartach obrazkowych, kartach pracy itp. poznane słownictwo dot.  pojazdów i zwierząt;
  • próbuje nazwać wprowadzone słownictwo;
 
Rozkład materiału – maj
  1. Transport– wprowadzenie słownictwa dotyczącego pojazdów: car, train, bike
  2. Animals- utrwalenie słownictwa związanego ze zwierzętami dzikimi i domowymi  w zabawach multisensorycznych;
 
Pomoce dydaktyczne:

płyta CD, kukiełki elfów i Boo, karty obrazkowe, plakat, karty pracy, kostka; tablica interaktywna,
 
 
„ Wheels on the bus”
 
The wheels on the bus go round and round
Round and round
Round and round
The wheels on the bus go round and round
All 'round the town
The wipers on the bus go swish, swish, swish
Swish, swish, swish
Swish, swish, swish
The wipers on the bus go swish, swish, swish
All 'round the town
The driver on the bus goes 'move on back'
Move on back
Move on back
The driver on the bus goes 'move on back'
All 'round the town