Chcemy poznać

 
                                                              
TEMATYKI  KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC MARZEC

1. „Holandia – kraj wiatraków i tulipanów”
2. „Nazywam i radzę sobie ze swoimi emocjami”
3. „W marcu jak w garncu – ach, ta pogoda!”
4. „Jak się robi beton?” – tematyka wynikająca z wyboru dzieci i realizowana metodą projektu
 
l1

ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MARZEC
 
Dzieci będą:  
  • poznawały kolejny kraj europejski – Holandię (jej stolicę, flagę, najważniejsze zabytki i elementy kultury)
  • poznawały różne sposoby wyrażania emocji oraz radzenia sobie z nimi (radość, strach, smutek, złość)
  • nazywały elementy pogody;
  • tworzyły wspólnie kalendarz pogody;
  • utrwalały wiadomości na temat zmian zachodzących wiosną w przyrodzie;
  • dowiadywały się jak powstaje beton;
  • poznawały popularną grę komputerową „Minecraft”, w której dzieci będą miały okazję budować pomysłowe konstrukcje z sześciennych bloków, jednocześnie rozwijając umiejętność przestrzennego i kreatywnego myślenia, geometrii, a nawet geologii;
  • wyrabiały postawę humanitarną wobec zwierząt – przekazywały dary dla schroniska zebrane w przedszkolu i drapaki dla kotów wykonane z tatą Madzi;
  • zapoznawały się z obrazem graficznym paradygmatu : DA, DO, DE, DU, DÓ, DY, DI;
 
l1

JĘZYK ANGIELSKI - MARZEC
 

Tematyka: The very funny farm - Zwierzęta na wsi.
                   What`s the weather like today? - Jaką mamy dziś pogodę?

Słownictwo podstawowe: rooster, pig, donkey, sheep, cow, dog, cat, horse, hen, chicken, goose, goat, duck, rabbit, rainbow, sunny, cloudy, stormy, rainy, snowy, windy, foggy
                                            

Słownictwo czynne: It`s... Yes, it is. No, it isn`t.


Słownictwo bierne: What is it? Where is....? Point to the… Is it...? What`s the weather like today?
 

"Old MacDonald had a farm"

Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a pig. E-I-E-I-O.
With an oink oink here.
And an oink oink there.
Here an oink.
There an oink.
Everywhere an oink oink.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
 
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a duck. E-I-E-I-O.
With a quack quack here.
And a quack quack there.
And an oink oink here.
And an oink oink there.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
 
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a horse. E-I-E-I-O.
With a neigh neigh here.
And a neigh neigh there.
And a quack quack here.
And a quack quack there.
And an oink oink here.
And an oink oink there.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
 
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a sheep. E-I-E-I-O.
With a baaa baaa here.
And a baaa baaa there.
And a neigh neigh here.
And a neigh neigh there.
And a quack quack here.
And a quack quack there.
And an oink oink here.
And an oink oink there.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
 
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a cow. E-I-E-I-O.
With a moo moo here.
And a moo moo there.
And a baaa baaa here.
And a baaa baaa there.
And a neigh neigh here.
And a neigh neigh there.
And a quack quack here.
And a quack quack there.
And an oink oink here.
And an oink oink there.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
 
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
And on that farm he had a turkey. E-I-E-I-O.
With a gobble-gobble here,
And a gobble-gobble there,
And a moo moo here.
And a moo moo there.
And a baaa baaa here.
And a baaa baaa there.
And a neigh neigh here.
And a neigh neigh there.
And a quack quack here.
And a quack quack there.
And an oink oink here.
And an oink oink there.
Old MacDonald had a farm. E-I-E-I-O.
E-I-E-I-O.


"WHAT'S THE WEATHER"
 
What's the weather?
What's the weather?
What's the weather like today?
All together!
All together!
What's the weather like today?
 
Look it's windy,
Look it's windy,
Look it's windy, everyone?
Fly a kite,
Fly a kite, 
Fly a kite, everyone!
 
Look it's rainy,
Look it's rainy,
Look it's rainy everyone?
Jump in the puddles,
Jump in the puddles,
Jump in the puddles, everyone!
 
Look it's sunny,
Look it's sunny,
Look it's sunny, everyone?
Let's go swimming,
Let's go swimming,
Let's go swimming, everyone!
 
Look it's snowy,
Look it's snowy,
Look it's snowy, everyone?
Catch a snowflake,
Catch a snowflake,
Catch a snowflake on your tongue!
 
What's the weather?
What's the weather?
What's the weather like today?
All together!
All together!
What's the weather like today?



 

l1

WIERSZE I PIOSENKI

Piosenka „Holandia”

Chodaki założę, do Holandii się wybiorę,
pod wiatrakiem stanę, kwiatów zerwę parę.
Ref.: Holandia, Holandia wiatrakami jest usiana,
Holandia, Holandia kanałami poplątana.
Holandia, Holandia wiatrem cała potargana,
Holandia, Holandia z tulipanów znana.

W chodakach mych pójdę, do ślicznego Amsterdamu,
rower tam pożyczę i zwiedzę stolicę.
Ref.: Holandia, Holandia…

Chodaki już zdejmę, do ojczyzny swej powrócę,
wszystkim mym znajomym, refren ten zanucę.
Ref.: Holandia, Holandia…




„Mistrz Van Gogh” 

Van Gogh to był wielki artysta,
Który wciąż humorem tryskał,
Vincent mu na imię było
Kawał ucha mu ubyło
Słoneczniki namalował
Byś je potem obserwował.



"Pokaż, pokaż, marcu, co tam mieszasz w garncu"
E. Stadtmüller 

 
– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Mieszam śniegi, mieszam deszcze,
więc na świecie zimno jeszcze.
Szarobure dni,
a wiosenka śpi.
– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Chociaż chłodno jest na razie,
już na wierzbach kwitną bazie,
słońce uśmiech śle.
Wiosno, pospiesz się!
– Pokaż, pokaż, marcu,
co tam mieszasz w garncu.
– Już dokoła pachnie wiosną,
a mnie w garncu kwiatki rosną
oraz kiełki zbóż,
kwiecień już tuż-tuż.