Chcemy poznać
TEMATYKI KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ
1. „Za mało o nich wiemy – świat zwierząt poznać chcemy”
2. „W labiryncie uczuć i emocji – nieśmiałość, wstyd (poczucie winy)
3. „Najpiękniejsze w roku – Święta Bożego Narodzenia i nowego roku ”
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
Dzieci będą:
- nazywały domy zwierząt, rozróżniały i nazywały hodowane przez człowieka zwierzęta młode i dorosłe,
- wyrażały przyjazny, opiekuńczy stosunek do zwierząt,
- poznawały różne gatunki zwierząt egzotycznych charakterystycznych dla określonych ekosystemów,
- przestrzegały zakazu zbliżania się do nieznanych, niebezpiecznych zwierząt,
- rozpoznawały i nazywały uczucia i emocje (nieśmiałość, wstyd, poczucie winy),
- wykazywały chęć pomagania osobom nieśmiałym, wstydliwym.
- określały własne uczucia i emocje związane z przeżywaniem muzyki oraz za pomocą barw,
- wiedziały, jak radzić sobie z nieśmiałością, wstydem i poczuciem winy,
- rozwijały zainteresowania kulturą i tradycją innych narodów,
- rozpoznawały i nazywały potrawy wigilijne i jej atrybuty,
- dzieliły się opłatkiem, składały sobie życzenia posługując się zdaniami złożonymi,
- śpiewały kolędy i piosenki okazjonalne przy choince,
- znały i kultywowały tradycje rodzinne i narodowe,
- prezentowały przedstawienie świąteczne o głębokim przesłaniu przed przedszkolakami i rodzicami,
- współtworzyły radosną atmosferę podczas wspólnej Wigilii przedszkolnej.

WIERSZE I PIOSENKI
Choinka –
J.Koczanowska
Kiedy gościsz w naszych domach
choinko zielona,
wszystko lepsze i piękniejsze
staje się dokoła.
Jest zaklęta w twoich igłach
Jakaś moc krzepiąca,
Która grzeje nasze serca,
Jak promienie słońca.
Choinko, choinko
z lasu zielonego,
zawsze cię witamy
jak kogoś drogiego.
Przy choince dobro kwitnie,
wszelka złość topnieje,
w blasku świateł kolorowych
rodzą się nadzieje.
Jesteś naszym drzewkiem szczęścia,
symbolem radości,
każdy pragnie cię choinko
jak najdłużej gościć.
„Z wysokiego nieba”
słowa – Monika Kluza, muzyka - Mateusz Kluza
1. Z wysokiego nieba lecimy na Ziemięmały Jezusiku uradować Ciebie.
Ref.: Na dzwoneczkach Ci zagramy, zatańczymy, zaśpiewamy
pokłon niski Ci oddamy kolęda, kolęda.
2. Na wysokim niebie gwiazdki zaświecimy,posrebrzymy księżyc, chmury przegonimy.
Ref.: Na dzwoneczkach…
3. Pod wysokim niebem stajeneczka stoi,A anielski orszak dzieciąteczko chroni.
JĘZYK ANGIELSKI - GRUDZIEŃ
Treści programowe:
- Shh! Wait here! Santa is here!
Cele:
Dzieci będą:
- doświadczały pozytywnego kontaktu z językiem obcym;
- potrafiły zaśpiewać piosenkę o śnieżynce;
- reagowały na proste polecenia nauczyciela;
- potrafiły zidentyfikować i wskazać na kartach obrazkowych, kartach pracy itp. poznane słownictwo dot. zimy i Świąt Bożegonarodzenia;
- utrwalały słownictwo poznane w miesiącu listopadzie: części ciała, emocje;
- próbowały nazwać wprowadzone słownictwo;
Rozkład materiału – październik:
- Winter- wprowadzenie słownictwa dot. zimy:
winter, snow, snowflake, snowman, cold;
- Santa’s Sack- wprowadzenie słownictwa w zabawach multisensorycznych:
Santa Claus, Reindeer, Sleigh, Santa’s sack, Santa’s cap, elf
- Christmes Time - wprowadzenie i aktywizacja słownictwa związanego ze świetami: Christmas tree, prezent, ornament, star, bells
- Song Lyrics:
Super Simple Songs -
"Little Snowflake"
Snowflake , snowflake
Little snowflake
Little snowflake falling from the sky
Snowflake , snowflake
Little snowflake
Falling falling falling falling falling falling falling falling falling
Falling on my head
Snowflake , snowflake
Little snowflake
Little snowflake falling from the sky
Snowflake , snowflake
Little snowflake
Falling falling falling falling falling falling falling falling falling
Falling on my nose
Snowflake , snowflake
Little snowflake
Little snowflake falling from the sky
Snowflake , snowflake
Little snowflake
Falling falling falling falling falling falling falling falling falling
Falling in my hand
Falling on my head
Falling on my nose
Falling in my hand
Snowflake , snowflake
Little snowflake