Chcemy poznać

 
TEMATYKI KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK


1. „Jesienna pogoda”
2. „Jesień w sadzie i ogrodzie”
3. „W czasie deszczu dzieci się nie nudzą”

4. „Każdy ma jakiegoś bzika”
5. „W labiryncie uczuć i emocji - życzliwość i bezinteresowność”

 

l1
 
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
 
Dzieci będą:     
  • znały elementy odzieży niezbędnej podczas jesiennej pogody,
  • dopasowywały warunki pogodowe do pory roku,
  • poznawały owoce za pomocą różnych zmysłów,
  • potrafiły  rozpoznać i nazwać owoce krajowe i południowe,
  • rozróżniały drzewa i krzewy owocowe i potrafi je nazwać,
  • wiedziały, dlaczego spożywanie owoców jest wartościowe dla zdrowia – witaminy,
  • inicjowały znane zabawy ruchowe,
  • dzieliły się ze sobą wiedzą pt. bezpiecznej zabawy,
  • uważnie słuchały wiersza,
  • odtwarzały  za pomocą ruchu treść krótkiego opowiadania,
  • aktywnie uczestniczyły w zajęciach,
  • określały położenie przedmiotów stosując określenia daleko – blisko, dalej – bliżej,
  • porządkowały zbiory ze względu na malejącą i wzrastającą liczebność w zakresie 4,
  • brały czynny udział w akcji charytatywnej na rzecz Schroniska dla zwierząt,
  • opowiadały o swoich uczuciach i emocjach,
  • znały pojęcie „bezinteresowność” i „życzliwość”.
l1
 
WIERSZE I PIOSENKI

„Każdy ma jakiegoś bzika”

Fasolki
 
Kiedy wracam ze szkoły i otworzyć chcę drzwi,
już od progu dobiega zawsze wierny głos psi.
Na dywanie w pokoju do nóg łasi się kot,
a w pudełku pod stołem chomik chowa się w kąt.
 
Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.
Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.
 
Kiedy smutno mi czasem, przyjdzie do mnie pan pies,
poda łapę, zapyta: Nie martw się, co ci jest?
Kot zamruczy pod nosem, chomik także da znać,
i od razu weselej, już zaczynam się śmiać.
 
Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.
Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.
 
 
 
„Deszczowa piosenka”
Śpiewające Brzdące
 
 
Deszczyk kapie, z chmurki spada i na ziemi opowiada,
że tak z góry na nas leci, by urosły wszystkie dzieci.
 
Ref. Kap, kap, kap, Deszczyk z nieba spadł.
Kap, kap, kap, Deszczyk z nieba spadł. (2x)
 
Deszczyk kapie, z chmurki spada i po drodze opowiada,
że na ziemi go potrzeba, by urosły kwiaty, drzewa.
 
Ref. Kap, kap, kap, Deszczyk z nieba spadł.
Kap, kap, kap, Deszczyk z nieba spadł. (2x) więcej na:
 
 
 
„Olimpiada w Jarzynowie”
Centrum uśmiechu
 
Pchnięcie kulą dla selerów
Sprinty dla pietruszek
Przy kałuży dzielny burak
Ćwiczy skok na brzuszek
Pory cieszą się siatkówką
Bo są dość wysokie
Kalarepa zlana potem
Rzuca młotem
 
Na stadionie w Jarzynowie świat stanął na głowie
Owoce i warzywa mają zawody sportowe
 
Ref.:
Olimpiada w Jarzynowie
Warzywa i owoce bawią się na zdrowie /x4
 
 
Gruszki skaczą dalej dalej
Banan rzuca dyskiem
A truskawki grają w piłkę
Nożną oczywiście
Pan ananas z łuku strzela
Zawsze w tarczę trafia
A jagódka oszczep niesie
Będzie niezła jazda
 
Na stadionie w Jarzynowie świat stanął na głowie
Owoce i warzywa mają zawody sportowe
 
Ref.:
Olimpiada w Jarzynowie
Warzywa i owoce bawią się na zdrowie /x4
 
Olimpiada w Jarzynowie
Świat zakręcił się na głowie
Owoce i warzywa
Mają zawody sportowe
I bawią się jak dzieci
I skaczą i biegają
Rozdają witaminy
Dla wszystkich uśmiech mają
 
Ref.:
Olimpiada w Jarzynowie
Warzywa i owoce bawią się na zdrowie /x4


l1

JĘZYK ANGIELSKI - PAŹDZIERNIK
Treści programowe:
  1. Fruits;
  2. Vegetables;
  3. Autumn;
Cele:
Dzieci będą:
  • doświadczały pozytywnego kontaktu z językiem obcym;
  • potrafiły zaśpiewać piosenkę na rozpoczęcie i zakończenie zajęć;
  • reagowały na proste polecenia nauczyciela;
  • potrafiły zidentyfikować i wskazać na kartach obrazkowych, kartach pracy itp. poznane słownictwo dot. owoców, warzyw, jesieni;
  • utrwalały nazwy kolorów;
  • próbowały nazwać wprowadzone słownictwo;
Rozkład materiału – październik:
  1.  Fruits – wprowadzenie słownictwa dot. owoców: apple, pear, plum, grape;
  2. Vegetables – wprowadzenie słownictwa dotyczącego warzyw w zabawach multisensorycznych: carrot, poteto, pumpkin, cucumber, tomato;
  3. Autumn – wprowadzenie i aktywizacja słownictwa związanego z jesienią: leaves, hedgehog, squirrel, chestnut, nut
 
Pomoce edukacyjne:
- płyta CD , pacynka, karty obrazkowe, plakat, karty pracy, kostka;

 



Piosenka 
Autumn
(sł. K. Niemiec, muz. G. Gąsior)
 
The leaves are orange, yellow and red.
The leaves are falling on my head,
The leaves are lying on the ground,
The leaves are making a crunching sound.
They’re making a crunching sound.
 
It’s  autumn, it’s autumn./*2
Can you see?
It’s  autumn, it’s autumn.
Play with me.
 
Throw the leaves  high into the sky.
Rake them slowly and wave ‘goodbye’.
From a big pile and count to three:
One, two, three...
Jump into it and play with me.
 
It’s  autumn, it’s autumn.
Can you see?
It’s  autumn, it’s autumn.
Play with me.