Chcemy poznać

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA - MAJ
                        
1. "W świec
ie dinozaurów"
2. "Książki czytamy, bo je kochamy"
3. "Kocham Cię Mamo i Tato"
4. "Wiosenna łąka"


l1
 
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE - MAJ
 
Dzieci będą:
  • wdrażały się do właściwego ubierania się zgodnego z panująca temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze,
  • wdrażały się do zachowań proekologicznych,
  • zwracały uwagę na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku,
  • domagały się czytania dzieciom książek,
  • poznawały mieszkańców łąki,
  • rozwijały umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów,
  • rozwijały umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała,
  • rozwijały analizę i syntezę słuchową,
  • rozwijały percepcji słuchowej na materiale symbolicznym,
  • kształtowały umiejętność odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności,
  • rozwijały mowę czynną podczas swobodnego wypowiadania się,
  • kształtowały umiejętność uważnego słuchania utworów literackich,
  • uczyły się piosenek i pląsów,
  • wdrażały się do pamiętania o bliskich z okazji ich święta.
 
 l1

WIERSZE I PIOSENKI

"Bar u dinozaurów"

Jest pewna knajpka prehistoryczna,
w kamiennej grocie ukryta,
niezbyt gustowna, modna i śliczna,
lecz zjeść w niej można do syta.
Stegozaur steki smaży ogromne,
Brontozaur brokuły dusi,
o Diplodoka dipach nie wspomnę,
są smaczne jak u mamusi!
Pterodaktyle słodkie daktyle
wciąż jaskiniowcom serwują,
Triceratopsy tłuste rolmopsy
gościom na talerz pakują.
Jeśli planujesz zjeść coś na mieście,
nie wahaj się ni minuty,
potraw tu pysznych znajdziesz ze dwieście,
w mig cię obsłużą mamuty!
Lecz nim zamówisz specjalne danie,
upewnij się, czy przypadkiem
w tej miłej knajpce sam się nie staniesz
dla innych pysznym obiadkiem.


PIOSENKA
"Miał raz tata grafa fiata"


 Miał raz Tata grata fiata,
W nim dziurawy bak,
Świateł całkiem brak,
Ach szyby w drobny mak.

Tata bawił się w pirata,
Jeździł byle jak,
Byle jechał stary wrak.

Zdarte sprzęgło i opony,
Dobry jeszcze gaz,
Więc do dechy gaz,
Ech, gazu jeszcze raz.

Kierownica ukręcona 
I hamulców brak,
Ale grzeje stary wrak.

Tata wrakiem na zygzakiem,
A hamulców brak,
Kto kieruje tak, 
Ach, po co jeździć tak.
Na wirażu dodał gazu
I do rowu wpadł,
Drogi Tato zły to znak.

Przyjechało pogotowie
I pożarna straż, cztery wozy aż,
Ach, Tato jak się masz?
Auto w rowie, guz na głowie
Plastra tylko brak.
Tata zdrów, lecz w proszku wrak.

Grata fiata na hol wzięli,
Po co komu wrak,
Gdy rozbity tak,
Ach, wrzask i drobny mak.
Na skład złomu zaciągnęli,
Bo surowców brak,
Z dobrej stali stary wrak.

 
 
l1
JĘZYK ANGIELSKI - MAJ
 
Treści programowe:
  1.  Transport - pojazdy;
  2. Animals- zwierzęta;
  
Cele:
dziecko:
  • doświadcza pozytywnego kontaktu z językiem obcym;
  • potrafi zaśpiewać piosenkę na rozpoczęcie  zajęć oraz piosenkę” If you happy…”, „ Wheels on the bus”
  • reaguje na proste polecenia nauczyciela;
  • potrafi zidentyfikować i wskazać na kartach obrazkowych, kartach pracy itp. poznane słownictwo dot.  pojazdów i zwierząt;
  • próbuje nazwać wprowadzone słownictwo;
 
Rozkład materiału – maj
  1. Transport– wprowadzenie słownictwa dotyczącego pojazdów: car, train, bike
  2. Animals- utrwalenie słownictwa związanego ze zwierzętami dzikimi i domowymi  w zabawach multisensorycznych;
 
Pomoce dydaktyczne:

płyta CD, kukiełki elfów i Boo, karty obrazkowe, plakat, karty pracy, kostka; tablica interaktywna,
 
 
„ Wheels on the bus”
 
The wheels on the bus go round and round
Round and round
Round and round
The wheels on the bus go round and round
All 'round the town
The wipers on the bus go swish, swish, swish
Swish, swish, swish
Swish, swish, swish
The wipers on the bus go swish, swish, swish
All 'round the town
The driver on the bus goes 'move on back'
Move on back
Move on back
The driver on the bus goes 'move on back'
All 'round the town