Kreatywne domowe przedszkole

Kochani Rodzice!
Zachęcam rodziców do wspólnej realizacji z dzieckiem zadań zamieszczonych w zakładce
 „Kreatywne domowe przedszkole”. Jako informację zwrotną proszę o dokumentowanie działań realizowanych przez dzieci w postaci zdjęć i przesłanie ich na maila naszej grupy:
traperzy2020@op.pl
Chętnie je wspólnie obejrzymy, będą one dostępne w zakładce GALERIA - KREATYWNE DOMOWE PRZEDSZKOLE!

Zadanie - 31.03.2020 r.
1. W tym tygodniu pozostajemy w temacie wiosennym. Dzisiaj przed Wami piosenka pt. „ Ogrodniczka” – muz. B. Kolago, sł. D. Gellner. Wysłuchaj jej, a może uda Ci się ją również zaśpiewać?  Następie postaraj się nazwać kwiatki, do których linki znajdują się poniżej.                                
https://www.youtube.com/watch?v=zhvQFI04CX8 – piosenka
Kwiaty:

http://ladnydom.pl/Ogrody/56,113645,15661368,Bratki__Pielegnacja_.html
https://ladnydom.pl/Ogrody/encyklopedia_roslin/p/przebiśnieg/161609559
https://www.doz.pl/czytelnia/a1189-Oczyszczajaca_moc_stokrotek
https://www.doz.pl/czytelnia/a1189-Oczyszczajaca_moc_stokrotek 
https://www.swiatkwiatow.pl/krokus-krokusy--crocus-id5.html
https://fajnyogrod.pl/porady/zonkil-narcyz-zonkil-sadzenie-uprawa-pielegnacja/
 

2. Utrwalamy nazwy dni tygodnia.
Proponuję zadać dzieciom pytania :
  • Jaki mamy dzisiaj dzień tygodnia?;
  • Jaki dzień będzie jutro?;
  • Jaki dzień był wczoraj?;
Zachęcam do codziennego utrwalania.

3. Zabawa ruchowa „Bądź czujny”
Celem zabawy jest reagowanie na sygnał wzrokowy, słuchowy oraz rozwijanie umiejętności przyporządkowania. Rodzic zapowiada dzieciom, że będzie wskazywał różne części ciała, co też czyni, za każdym razem nazywając ją. Właściwa zabawa zaczyna się wtedy, gdy rodzic dotykając np. uszu, mówi – oczy. Zadaniem dzieci jest wskazanie nazwanej części ciała, a nie tej, którą mylnie pokazuje.
l1
Zadanie - 30.03.2020 r.
1. Z uwagi na to, że mamy jeszcze miesiąc marzec, choć wielkimi krokami zbliża się kwiecień, drogi rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat znaczenia przysłów :
  • „ W marcu jak w garncu”;
  • „ Kwiecień plecień, bo przeplata: trochę zimy, trochę lata”;
Następnie proszę dziecko o zilustrowanie jednego z tych przysłów.
 
2. Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Marsz z krążkiem na głowie”.
Dziecko kładzie na głowie jakiś krążek/ klocek ( coś, co jest w stanie utrzymać się
na głowie w trakcie chodzenia), dochodząc do wyznaczonego miejsca wykonuje obrót zakończony „dygnięciem” i stara się, by krążek nie spadł z głowy.
l1
Zadanie - 27.03.2020 r.
1. Dzisiaj trochę matematyki. Dziecko rysuje domek w tym samym miejscu, jak na dołączonym obrazku. Następnie postępuje według instrukcji rodzica:
  • nad domkiem narysuj słońce;
  • po prawej stronie domu narysuj kwiatka;
  • po lewej stronie domu narysuj drzewo;
  • pomiędzy drzewem a domkiem narysuj jabłko;
  • na kwiatku siedzi motylek;
  • obok słońca narysuj chmurkę ( obojętnie która strona) ;
  • nad drzewem narysuj ptaszka;
  • na dachu, po prawej stronie narysuj komin.
domek
 
Mam nadzieję, że świetnie sobie poradziliście. Czekam na zdjęcia Waszych prac.

2. Język angielski
Utrwalamy nazwy członków rodziny. Jestem pewna, że doskonale pamiętacie piosenkę „Baby shark”. Spróbujcie zaśpiewać ją rodzicom, może nawet uda się Wam zatańczyć?  Poniżej link z piosenką.
3. Zabawa ruchowa do wiersza „Chodzenie”- B. Szelągowskiej
Rodzic czyta kolejne zwrotki wiersza, a dziecko ilustruje ruchem sposób poruszania 
się bohaterów wiersza:
 
Sunie wąż, sunie.
Chodzić nie umie.
Bo choćby chciał, to nie ma nóg. – czołganie się na brzuchu
Za to stonoga
na swych stu nogach
w ziemi zbudować chce, ze sto dróg. – chodzenie na stopach i dłoniach
Na jednej nodze
sunie po drodze
ślimak z chałupką swoją na plecach. – podskoki na jednej nodze
Rak jak to rak
chodzić chce wspak.
I swoją modę wszystkim poleca. – chodzenie do tyłu
A ja powiem wam,
że dwie nogi mam!
Bo każdy ma tyle nóg
by bez kłopotu ruszać się mógł! – podskoki z nogi na nogę.

 
l1
Zadanie - 26.03.2020 r.
1. Rodzicu, zachęcam do przeczytania dziecku bajki terapeutycznej „Mój przyjaciel krecik” i późniejszej rozmowy na jej temat. Możesz wykorzystać następujące pytania:
- Czego bała się Kasia?
- Kto pomógł Kasi oswoić strach?
- Co zrobił krecik, aby Kasia nie bała się ciemności?
- Czego Ty boisz się najbardziej?
- Co robisz , aby pokonać strach?

 2. Kolejna zabawa do utrwalenia słownictwa z języka angielskiego, tym razem nazw czynności. Zabawa polega na wykonywaniu różnych poleceń, tylko wtedy, gdy są one poprzedzone słowami „ Simon says”. Osoba , która wykona polecenie , mimo braku słów „ Simon says” odpada z gry/ wykonuje jakieś „karne zadanie” np. 3 przysiady.Przykład:
  • Simon says: dance- dzieci tańczą;
  • run- dzieci nie biegają.
Zakres słownictwa: dance – tańczyć, run – biegać, walk- spacerować, stand up- wstawać, sit down- siadać, swim – pływać, clap your hands – klaśnij w dłonie, hands up- podnosić ręce do góry, hands down – opuszczać ręce, turn around – obracać się.
 
3. 
Zabawa ruchowa „ Przeprawa przez rzekę”
Wyobrażamy sobie, że przez pokój przepływa rzeka, która ciągnie się od ściany do ściany (bądź innych elementów). Musicie przejść przez rzekę po kamieniach tak, aby nie wpaść do wody. Kamieniami mogą być poduszki lub inne kawałki materiału. Należy ułożyć je tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. Za każdym kolejnym razem zmieniamy ułożenie kamieni.
Źródło: www.mamawdomu.pl
l1
Zadanie - 25.03.2020 r.
1. Proszę rodziców wraz z dziećmi o stworzenie dowolnego kalendarza pogody, który dziecko sytematycznie będzie uzupełniało. Kalendarz może być stworzony komputerowo, narysowany, wycięty – wszystko w inwencji dzieci i rodziców. Najważniejsze, aby pogodę każdego dnia rysowało/ wycinało dziecko. Rodziców proszę o zapisanie w danym dniu temperatury.  Startujemy w środę. Miłej zabawy! Poniżej znajduje się przykładowy kalendarz pogody.
 

2. Zabawa ruchowa „Pada deszczyk”
Do zabawy potrzebna będzie tylko kartka papieru. Dziecko reaguje na szybkie zmiany hasła rodzica ( rodzic wydaje polecenie najpierw powoli, a potem coraz szybciej, zmienia też ich kolejność):
– „Słońce” –  dziecko maszeruje po pokoju i niesie przed sobą kartkę papieru;
– „Pada deszczyk” –  dziecko idzie z kartką uniesioną nad głową;
– „Kałuże” – dziecko kładzie kartkę  na podłodze i przeskakuje przez nią.

 

l1
 
 
Zadanie nr 1 - "Wspólny posiłek"
Prosimy, aby rodzice wspólnie z dziećmi stworzyli posiłek, może to być kolacja, ciasto, deser, obiad – najważniejsze, aby zaangażować w pomoc dziecko. Proszę o udokumentowanie tego faktu poprzez zrobienie zdjęć ( 2-3 zdjęcia) podczas przygotowań  i dostarczenie ich wydrukowanych na kartce po powrocie do przedszkola.
 
Zadanie nr 2 - "Wiosenne kwiaty"
Prosimy o wspólne wykonanie z dzieckiem wiosennych kwiatow z bibuły, papieru, które później będą ozdabiały nasz kącik przyrody.

Zachęcami do odwiedzania sprawdzonych stron z grami edukacyjnymi dla dzieci:
www.kiddoland.pl
www.necio.pl

 
Zadanie nr 3 - "Brzydki kaczorek"
W czwartek 19 marca punktualnie o godz. 10:00, zapraszamy dzieci do teatru (bez wychodzenia z domu).
Bajka muzyczna "Brzydki kaczorek" jest przeznaczona dla dzieci 5+, ale może i młodszy widz będzie zainteresowany. Miłego seansu!
 
Zadanie nr 4 - „COLD & HOT”
Drogi rodzicu, pobaw się z dzieckiem w zabawę „COLD & HOT” chociaż 10 min. dziennie. Zabawa ma na celu utrwalenie poznanych słówek podczas zajęć z języka angielskiego.  Zaczynamy przedstawiając dzieciom jakiego przedmiotu szukamy. Najlepiej jeśli będzie
to jakiś przedmiot fizyczny, jeśli nie mamy takiego – można narysować lub wydrukować dany przedmiot na kartce. Dziecko / rodzic zakrywa oczy, a w tym samym czasie rodzic / dziecko ukrywa przedmiot.
Kiedy przedmiot jest już schowany, osoba chowająca, zamiast „ciepło/ zimno” – jak w tradycyjnej zabawie, powtarza nazwę przedmiotu, np. teddy. Im osoba szukająca jest bliżej celu, tym chowający głośniej powtarza dane słowo.

Zakres słownictwa: apple - jabłko, plum - śliwka, pear - gruszka, banana - banan, grapes - winogrona,
pen - długopis, pencil - ołówek, book - książka, mammy - mama, daddy - tata, grandma - babcia,
grandad - dziadek, baby - dziecko, trumpet - trąbka, drum - bębenek, guitar – gitara, blue - niebieski,
yellow – żólty, red - czerwony, green - zielony, orange - pomarańczowy, nose – nos, eyes – oczy, ears – uszy, mouth - usta.
Zadanie nr 5 - "Piosenka dla Pani Wiosny"
Wysłuchaj i postaraj się zaśpiewać piosenkę na powitanie Pani Wiosny :)
 
Zadanie nr 6 - "Tworzymy puzzle"
Prosimy o wydrukowanie dowolnego obrazka. Dziecko ma za zadanie pokolorowanie obrazka. Następnie z pomocą Rodzica tniemy pokolorowany obrazek na 8-10 elementów. Dziecko ponownie układa obrazek w całość i nakleja na pustą kartkę.
Miłej zabawy :)
 
Zachęcamy do tworzenia eksperymentów