Kreatywne domowe przedszkole

 
Kochani Rodzice!
Zachęcamy Państwa do wysyłania zdjęć z wykonania zadań przez dzieci na adres mailowy:
tropiciele11@o2.pl. Chętnie je wspólnie obejrzymy, będą one dostępne w zakładce GALERIA - KREATYWNE DOMOWE PRZEDSZKOLE.
 
l1

List do Rodziców

l1

Kochane dzieci, nie możemy spotkać się osobiście, ale możemy zaproponować Wam zabawy, które pozwolą Wam na to byście się mniej nudzili i zacieśnili więzi rodzinne. Wszystkie propozycje, które będziemy do Was kierowały, pozwolą Wam także rozwijać umiejętności i utrwalać już zdobyte wiadomości. Pamiętajcie, że macie niecodzienną możliwość zabawy z rodzicami, cieszcie się zatem sobą i swoją obecnością. Pamiętajcie, że tak jak w przedszkolu, po każdym zajęciu myjemy ręce i przestrzegamy zasad higieny. Prace plastyczne, które wykonacie razem z rodzicami zachowajcie i gdy wrócimy do przedszkola chętnie je wspólnie obejrzymy.  
 
Do zobaczenia kochani, pozdrawiamy Was i Waszych Rodziców.

 
l1
 
Zadania (31.03.2020)
 
  • „Kwiaty  z  łąki” 
Ta  zabawa   konstrukcyjna  pozwoli  wam  na zdobywanie  umiejętności  tworzenia  kompozycji   z  materiałów  dostępnych  w  domu  . Poproście  rodziców  np.  o  łyżkę – to  będzie  łodyga , a  do  niej dołączcie  płatki  - z  fasoli  , grochu, papierków  od  cukierków, wełny, małych   łyże czek -  to  zależy  od  Was. Uruchomcie  swoją  wyobraźnię  i  ćwiczcie  paluszki i  chwyt , to  pozwoli  Wam lepiej  przygotować  rączkę  do  pisania.
 
  • „Okręt” – zabawa ruchowa
Dzieci stoją na środku pokoju zwrócone w jednym kierunku. Rodzic jako prowadzący zabawę wydaje różne komendy, np.: „Lewa burta”- dzieci  biegną na lewą stronę pokoju, „Prawa burta”- dzieci biegną na prawą stronę pokoju, „Rufa”- dzieci biegną do tyłu pokoju, „Dziób”- dzieci biegną do przodu, „Pokład”- dzieci zostają na swoich miejscach.

l1
 
Zadania (30.03.2020)
 
  • „Maja na łące” – bajka animowana
Obejrzyjcie z rodzicami dowolny odcinek filmu „Przygody  Mai” np. „Maja  na  łące” (You tube ) – spróbujcie  skupić  się  tak  mocno  podczas  oglądania, by móc  odpowiedzieć  na  pytania :
1. Jakim  owadem  jest  Maja?
2. Czy  zauważyłeś  i  potrafisz   nazwać  inne  owady, które  wystąpiły  w  bajce ?
3. Czy  wiesz, co możemy  zrobić ,  by  szanować  przyrodę ?

Dzięki temu zajęciu  będziecie to wszystko  wiedzieć .
  • „Spacer” - zabawa ruchowa
Puszczamy dzieciom muzykę i mówimy różne polecenia: „Zbieramy grzyby!”, a wtedy dzieci udają, że podnoszą coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – dzieci podbiegają i łapią niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, dzieci muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek, itd.


 
l1

Zadania (27.03.2020)
 
  • „Idzie do nas wiosna”
Prosimy, by dzieci osłuchały się  z piosenką o wiośnie „Idzie do nas wiosna”, a następnie stworzyły  wiosenny obrazek z wyciętych kolorowych  figur geometrycznych. Link do piosenki:
   
  • „Domowa wytwórnia klusek i makaronu”
A teraz usprawnijcie  swoje rączki, pomóżcie mamie i cieszcie się  z rezultatów. Potrzebujemy  1 jajko, ½ kg maki i gazowaną wodę mineralną, którą dolewamy „na oko”. To jak zabawa plasteliną  , ale jeszcze lepsza, bo bardzo  smaczna. Możemy wyczarować  wałeczki, kuleczki ,niteczki – co tylko chcecie, a mama je ugotuje i poda z ulubionym  dodatkiem. Nie wierzycie ? Sprawdźcie koniecznie!

 
l1

Zadania (26.03.2020)
 
  • „Let`s take a walk around the farm” /Pospacerujmy po farmie/  
Zachęcam dzieci do osłuchania się z piosenką  „Let's take a walk”. Proponuję, aby dzieci przed wysłuchaniem piosenki najpierw obejrzały teledysk animowany z wyłączonym dźwiękiem i odgadły treść piosenki /omówienie przewidywanej treści piosenki odbywa się w języku polskim/. Celem tego zadania jest utrwalanie nazw zwierząt żyjących na farmie oraz poznanie odgłosów tych zwierząt. Warto zapytać się  dzieci, jakie zwierzęta widziały i słyszały na farmie. Zwłaszcza, że piosenka wprowadza struktury: What do you see? (Co widzisz?) oraz What do you hear? (Co słyszysz?). Proponuję, by dzieci wymieniły zwierzęta z piosenki w języku angielskim. Link do piosenki:
 
Gdy dzieci już dobrze osłuchają się z utworem, zachęcam do zorganizowania zabawy ruchowej do piosenki. Na dywanie rozkładamy w pewnych odległościach od siebie /w formie zabawek, pluszaków, figurek, rysunków – zależy, kto co ma w domu/ zwierzęta występujące w piosence (cow – krowa,  dog – pies, duck – kaczka, horse – koń, pig – świnia, sheep – owca). Włączamy dzieciom piosenkę (tylko dźwięk), dzieci maszerują podczas zwrotek dookoła rozłożonych na dywanie zabawek, gdy usłyszą nazwę zwierzątka lub odgłos jaki wydaje, szybko podbiegają do właściwego miejsca.

Zadanie dla chętnych: Oh no, mama duck can’t find her babies! Help the little ducks get to their mama by showing them the way through the maze. - O nie, mama kaczka nie może znaleźć swoich dzieci! Pomóż małym kaczkom dotrzeć do ich mamy, pokazując im drogę przez labirynt.
 
 
  • „Wiosna w ogrodzie”- wiersz
Słuchanie wiersza i rozmowa na temat wiersza. Dzieci utrwalają rośliny zwiastujące wiosnę  oraz poznają zwierzęta żyjące w ogrodzie:
 
Wiosna w zielonej sukience
nogami bosymi stąpa.
I gdzie stopę stawia,
tam… to chyba czary –
wiosenny kwiat zostawia.
Po spacerze wiosny
świat zmienia się cały.
Ptaki wśród zieleni
 radośnie śpiewają,
motyle fruwają,
świerszcze cicho grają.
Kwiaty kolorowe,
wśród traw zakwitają.
Gdyby nie ty, wiosno,
i te twoje czary,
to świat byłby pewnie
I smutny i szary.

 
l1

Zadania (25.03.2020)
 
  • „Ptaki wiosną”- zachęcamy do obejrzenia filmu o tematyce przyrodniczej. Dzieci dowiedzą się, że wiosną ptaki przylatują z ciepłych krajów, zakładają gniazda, tworzą dziuple lęgowe, składają jaja z których wykluwają się pisklaki oraz będą rozwijały umiejętność skupienia uwagi na filmie. Link poniżej:
 
  • „Baza” – Czy ktoś  z Was drogie dzieci  choć  raz  zbudował  „bazę”?  Z krzeseł, koców, poduszek i  klocków?  Jeśli  nie,  niech spróbuje i dowie się co to za frajda.

l1
 
Zadanie 1. - "My First English Dictionary"
Bardzo proszę Państwa o stworzenie wspólnie z dziećmi "Pierwszego Słownika Języka Angielskiego" (zeszyt A5, jak najgrubszy, gdyż będzie nam towarzyszył do końca edukacji przedszkolnej). 
Oto lista słów, które chciałbym, aby się w tym słowniczku znalazły: car - samochód, doll - lalka, dinosaur - dinozaur, teddy - miś (przytulanka), ball - piłka, robot - robot, goose - gęś, rooster - kogut, hen - kura, sheep - owca, goat - koza, pig - świnia, cow - krowa, cat - kot, dog - pies, rabbit - królik, donkey - osioł, duck - kaczka, horse - koń. 
Obrazki w słowniczku mogą być narysowane przez dzieci, bądź wydrukowane oraz pokolorowane przez dzieci, podpisane natomiast przez rodzica. Umówmy się - jedna kartka - jedno słowo. Wzór:

 
dog
Dzieci poznały wszystkie powyższe wymienione słowa, toteż po wykonaniu słowników zachęcam Państwa do powtarzania i utrwalania ich z dziećmi. Jeżeli nie wiedzą Państwo, jak wymówić dane słowo, można wejść na stronę np. www.diki.pl - wpisać wyszukiwane słowo i obok jest głośnik, nacisnąć na niego i lektor nam to słowo wypowie. Podpisane słowniki dzieci przynoszą do przedszkola po powrocie z kwarantanny.

Zadanie 2. - "Wspólne zabawy z rodzeństwem i rodzicami"
  • „Kto dalej rzuci?” – Dzieci ustawiają się tyłem do rodzica, na umówiony  sygnał  trzymając piłeczkę lub miękki  klocek czy woreczek obiema rękoma nad głową, rzucają go za siebie. Następnie odwracają się i patrzą, jak daleko udało im się  rzucić. Kto rzucił najdalej - wygrywa. Zabawę powtarzamy kilka razy.
 
  • „Przepychanka" - Dobieramy się w pary, siadamy do siebie tyłem opierając się plecami po obu stronach wyznaczonej linii. Na sygnał, każdy siedząc odpycha się nogami i rękoma od podłogi, próbując przepchnąć swojego partnera poza wyznaczoną linię.
 
  • „Fruwający  ogonek" - siadamy na podłodze, kładziemy przed sobą sznurek  lub kawałek materiału - ogonek. Chwytamy go na zmianę palcami lewej lub prawej stopy i unosimy do góry. Próbujemy machać ogonkiem na wszystkie strony i kreślić w powietrzu różne wzory (możemy odgadywać – co to?).
 
  • „Marcowe  zagadki" – rozpoznawanie dźwięków z otoczenia najbliższego i dalszego.

Zadanie 3. – „Zabawy dla dzieci z rodzicami i rodzeństwem”
  • „Piórko” - Dzieci dostają  piórka  od rodziców, delikatnie chwytają je między kciuk, a palec wskazujący: dmuchają na piórko; puszczają piórko i uważnie obserwują jego opadanie (kilkakrotnie); kładą  piórko na ramieniu, na dłoni, na palcu (uświadomienie jego lekkości); zamykają oczy, trzymając piórko na dłoni(wyobrażają sobie piórko); zdmuchują piórko z dłoni kilkakrotnie, za każdym razem coraz mocniej dmuchając; muskają piórkiem swój nos, policzki, podbródek, czoło, (przy okazji wymieniając poprawne nazwy głaskanych piórkiem części ciała.)
 
  •  „Poruszamy się jak owady” - Rodzic mówi nazwę danego owada, pokazując jego sylwetę, a dziecko próbuje naśladować jego ruchy.
 
  • „Coraz mniejsze i mniejsze” - Każde dziecko dostaje  arkusz papieru gazetowego od rodzica. Dziecko zdejmuje buty, kładzie gazetę na podłodze. Gazety są wyspami , które stają się coraz mniejsze. Kiedy gra muzyka powolna, dzieci spacerują pomiędzy gazetami wyspami. Kiedy muzyka ucichnie, stają na dowolnej wyspie i wypowiadają słowa: „Raz, dwa, trzy, zmniejsz wysepkę i ty”. Wówczas każde dziecko musi oderwać kawałek ze swojej gazety i szybko wyrzucić go do kosza. Gdy znów zabrzmi muzyka, dzieci spacerują, a gdy ucichnie znajdują sobie nowa wyspę. W ten sposób wyspy stają się coraz mniejsze , coraz trudniej stanąć na nich obiema nogami. Kiedy pierwsze dziecko będzie musiało stać na wyspie tylko na jednej nodze, zabawa będzie zakończona.
 
  • „Do tyłu” - Maszerujemy jedno za drugim. Na hasło: Jeden, dwa, trzy, cztery lub pięć wykonujemy tyle kroków do tyłu, po czym maszerujemy dalej.

Zadanie 4. – „Colours”
Gra interaktywna, którą przygotowałam dla dzieci utrwala nazwy kolorów w języku angielskim.  Zadaniem dzieci jest wysłuchanie pliku dźwiękowego i połączenie go z obrazkiem w odpowiednim kolorze /nakładamy jedną kartę na drugą/. Właściwie dobrane pary znikają. Link do gry:

 

Zadanie 5. - "Rozwijamy sprawność manualną"
To kolejna nasza propozycja, wybierzcie sobie i cieszcie się wspólną zabawą.

 
viola
(inspiracje zaczerpnięte z internetu)

 
Zadanie 6. – „Wyprawa na księżyc”
Ostatnio dużo  mówiliśmy o kosmosie, proponujemy  więc „Wyprawę  na księżyc”. Rozłóżcie koc na podłodze, który na czas  zabawy  stanie  się księżycem. Zadanie dla Was polega na tym, abyście sami spakowali  plecak na taką  wyprawę. Do plecaka możecie zabrać co tylko chcecie: wodę, przekąski, ulubione zabawki…, a potem ruszajcie na wyprawę. Na księżycu jest fajniej niż w pokoju.


Zadanie 7.
W tej zabawie poćwiczymy wyobraźnię, utrwalimy kolory i rozwiniemy koordynację wzrokowo- ruchową, czyli popracujemy nad tym, by oczy i ręce słuchały siebie nawzajem. Popatrzcie przez okno…co widzicie? Co przykuło Waszą uwagę? Czy zauważyliście coś nowego, innego? Czy jest coś, co Wam się w tym widoku podoba? Spróbujcie to namalować. Poproście mamę lub tatę, aby przygotowali dla Was klamerki w 4 kolorach i kłębków wełny lub wstążeczek w takich samych kolorach jak klamerki. Policzcie, przeliczcie klamerki i każdy kłębuszek dopasujcie kolorem do klamerek (np. niebieska klamerka – niebieski kłębuszek ). A teraz uwaga, spróbujcie złapać klamerką kłębuszek wełny  (na pewno się uda – próbuj ), zanurzyć go w farbie i namalować obrazek. Uruchomcie wyobraźnię – możecie dalej patrzeć przez okno. Pamiętajcie, zachowajcie Wasze prace, byśmy mogli je potem wspólnie podziwiać.


 
Zadanie 9. - Gimnastyka korekcyjna /propozycje ćwiczeń od pani Anny Granda/