Kreatywne domowe przedszkole

Drodzy Rodzice, 
Oto kilka informacji dotyczących naszej współpracy. Udostępniam Wam naszego e-maila grupowego wedrowcy1@wp.pl. Może to być kolejna forma naszej komunikacji /poza grupą facebookową i stroną internetową przedszkola/. Na tego maila również możecie przesyłać zdjęcia prac Waszych dzieci, Waszych wspólnych zabaw, pomysłów. Będziemy je publikować na naszej stronie internetowej. Jeśli przesyłacie coś tylko do mojej wiadomości - zaznaczcie to. Piszcie na niego również informacje, którymi chcecie się ze mną podzielić/np. informacje o możliwościach dostępu do internetu, komputera, drukarki/. Zabawy, które umieszczam na naszej stronie i grupie są propozycjami na wspólne spędzenie czasu z dzieckiem, tak aby wykorzystać go efektywnie. Nie traktujcie Państwo ich oczywiście jako konieczność. Jeśli istnieją ciekawsze pomysły, realizujcie je i dzielcie się z nami swoimi pomysłami.

 

Zadania  (31.03.2020r.)
  • PIOSENKA O MYCIU RĄK
 
  • WIOSENNIE I KOLOROWO
 
l1

Zadania (30.03.2020r.) - WIOSENNE ZABAWY  inspiracją do ćwiczeń artykulacyjnych.
 
  • "Idzie pani, wietrzyk wieje” -  ilustrowanie ruchem treści wiersza M. Bogdanowicz.
Dziecko w parze z rodzicem lub rodzeństwem – siedzą jedno za drugim.  Osoba, która siedzi z tyłu rysuje na plecach dziecka wzory ilustrujące treść utworu. Dzieci powtarzają zgłoski: tup tup  tup, stuk stuk stuk, hop hop hop, fiu fiu fiu, puk puk puk, chlup chlup chlup, łup łup łup.
 
                        Idzie pani: tup, tup, tup,                        
/Delikatne uderzanie w plecy na przemian końcami palców wskazujących/.
dziadek z laską: stu, stu, stuk,
/delikatne uderzanie jednym palcem/
skacze dziecko: hop, hop, hop,
/opieranie dłoni na przegubie i przenoszenie punktu oparcia na palce/
żaba robi długi skok.
/delikatne uderzanie opuszkami palców w dwie odległe części ciała/
Wieje wietrzyk:  fiu, fiu, fiu,
/dmuchanie w jedno i drugie ucho dziecka/
kropi deszczyk: puk, puk, puk,
/delikatne stukanie w plecy wszystkimi palcami/
deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
/delikatne uderzanie dłońmi zwiniętymi w miseczki/
a grad w szyby: łup, łup, łup.
/delikatne uderzanie pięściami/.
Świeci słonko,
/gładzenie pleców ruchem okrężnym całą dłoni/.
wieje wietrzyk,        /dmuchanie we włosy/
pada deszczyk.  /stukanie palcami/
Czujesz dreszczyk?  /uściśnięcie karku/
Zmiana ról w parach.
 
  • Zagadki słowne
Pada z chmurki na podwórze,
zostają po nim kałuże.
 
Świeci na niebie żółte i gorące.
Od razu poznasz, że to …
 
Z głowy kapelusz zerwie nagle.
Na wodzie goni fale,
lecz go nie widać wcale.

 
 
  • Zabawa ruchowa z elementem skoku „Przez kałużę”
Na podłodze układamy gazety /”kałuże/. Dzieci przeskakuję przez kałużę w dowolny sposób.
 
l1

Zadania (27.03.2020)
 
  • „Twinkle, twinkle, little star”
Dziś mam propozycję dla dzieci – piosenka wyciszająca, w typie kołysanki. Proponuję obejrzeć ją z dzieckiem, trzymając je w ramionach, lekko kołysząc – aby wyciszyć malucha:
 
 
Twinkle, twinkle, little star.
How I wonder what you are.
Up above the world so high,
Like a diamond in the sky.
Twinkle, twinkle, little star.
How I wonder what you are.
 
Twinkle, twinkle, little star.
How I wonder what you are.
Up above the world so high,
Like a diamond in the sky.
Twinkle, twinkle, little star.
How I wonder what you are.

 
  • Ruchowa ruletka - Ćwiczenia ruchowe umożliwiają przedszkolakom wszechstronny rozwój motoryczny. Są bardziej złożone niż ćwiczenia poranne, więc planując je, musi my również wziąć pod uwagę umiejętności ruchowe i sprawność motoryczną poszczególnych dzieci. Ważne, by ćwiczenia pozwalały dziecku się rozwijać i dawały mu możliwość osiągania sukcesu.
 
l1

Zadania (26.03.2020)
 
  • Słuchanie tekstu „Bazie” M. Kownackiej inspiracją do pracy plastycznej
 
Proszę przeczytać dzieciom poniższy wiersz:

 
„Bazie”
Przyniosła Danusia do przedszkola bazie
 i wszystko dobrze było na razie…
Ale po niedługiej chwili te bazie zaczęły… pylić!
Pyliły żółtym proszkiem –
 Jaś wysmarował się troszkę…
Adaś i Bolek żółte placki mieli na czole,
Rysiek miał plamę na nosie,
pyłek wymalował Zosię,
a dyżurnego Ludwika zmienił po prostu w Chińczyka!...
Wtedy powiedziała pani:
- Nie zrywa się leszczynowych bazi.
Niech sobie na drzewie rosną,
niech nas radują wiosną,
jesienią będzie pociecha –
leszczyna stanie w orzechach.

 
jolka zajecia
 
Proponuję wykonanie pracy plastycznej - Potrzebne będą: brązowa krepa, szara krepa lub gazeta, klej. Z brązowej krepy robimy gałązki . Przyklejamy je do kartki. Z szarej krepy lub gazety wycinamy lub wydzieramy małe karteczki, ugniatamy i przyklejamy /bazie/.
 
bazie
 

Zabawa z zastosowaniem rymowanki - Dzieci słuchają tekstu rymowanki i naśladują ruchy osoby dorosłej:
 
Ślimak, ślimak, /kreślą w powietrzu obiema rękami spirale/
pokaż rogi , /przystawiają ugięte dłonie do głowy tworząc rogi/
pokaż sam.
Dam ci wtedy /wystawiają dłonie przed siebie, jakby w nich coś trzymały/
liść sałaty,
który mam.

 
l1
 
Zadania (25.03.2020) 
 
  • Zabawa rozwijająca orientację przestrzenną. Ćwiczenie logorytmiczne.”
Dzieci maszerują, pokazują /przy pomocy osoby dorosłej/ wymienione części ciała i powtarzają za prowadzącą:
 
Prawa noga, noga lewa,
ręce w górę – nikt nie śpiewa.
 Prawa noga, lewa noga,
prawa ręka, lewa ręka,
 skłon do przodu, każdy klęka. 
Prawa ręka, noga prawa,
krok do tyłu i od nowa.


 
Zabawę proszę powtórzyć kilka razy /w zależności od zainteresowania dzieci/.
 
  • "Samodzielne wykonanie zabawki"
Szczegóły wykonania w poniższym linku. Każde wykonanie zabawki może być poprzedzone wierszem lub piosenką traktującą o określonej zabawce, np. o aucie, o kwiatku itd.
 
https://www.facebook.com/przedszkolnepomyslyPP/posts/617638845492374
 
 
l1

Zadanie 1.
Szanowni Rodzice, zapraszam do wspólnej zabawy z dziećmi. Poniżej podaje link do lubianej przez dzieci piosenki w języku angielskim:
 
https://www.youtube.com/watch?v=zjG8ZdWO26M
 
Jednocześnie, w celu utrwalania słownictwa, zachęcam Państwa do zabawy  „What’s missing?” - Karty z narysowanymi obrazkami układamy na dywanie. Nazywamy każdy  obrazek po kolei, pilnujemy, żeby dziecko powtórzyło słowo. Kiedy już to za nami, prosimy dzieci, żeby zasłoniły oczy i nie podglądały używając słów: „Go to sleep”. Teraz zasłaniamy jeden obrazek i wołamy do dzieci „Wake up!”. Pytamy dzieci: „What’s missing?” i dziecko musi po angielsku powiedzieć słowo, które zostało zasłonięte. Powtarzamy dowolną ilość razy, zasłaniając raz jedna kartę, raz drugą: cake - ciasto, cheese - ser,  an egg - jajko,  ice cream - lody, pizza – pizza, a cook - kucharz, a doctor - lekarz, a policeman - policjant, a teacher – nauczyciel.
 
Przyjemnej zabawy!


 
Zadanie 2. – „Zabawne zwierzątka”
Celem proponowanej przeze mnie zabawy jest manualne usprawnianie palców rąk oraz wyobraźni. Nie wszystkie elementy dzieci wykonają samodzielnie, dlatego proszę o wspólną zabawę, współpracę. Nawet jeśliby tylko miały cos dokleić to zapewniam, że będzie to dla maluchów wielka frajda, a efekt końcowy - zaskoczeniem. Po powrocie do przedszkola pochwalcie się swoimi wytworami. Poniżej link do filmu instruktażowego:
 
https://www.facebook.com/MQQCrafts/videos/234891307674787

 

Zadanie 3. – „Dziadek fajną farmę miał”
Słuchamy piosenki "Dziadek fajną farmę miał". Po wysłuchaniu, proszę porozmawiać z dzieckiem na temat treści piosenki. Niech dzieci wymienią w odpowiedniej kolejności zwierzęta, jakie występowały w piosence celem ćwiczenia pamięci słuchowej. Następnie tworzymy do piosenki gestodźwięki w rytmie utworu na 4 /zwrotki/ np.: 4 klaśnięcia,3 uderzenia o pupę, 4 uderzenia w podłogę między nogami (nogi w rozkroku), 3 uderzenia na zewnątrz ręką o podłogę /wg pomysłu rodzica lub dziecka/. Poniżej link do piosenki:

 
https://youtu.be/fUX5kYzzi5Q

 
 
Zadanie 4. – „Bawimy się jak nasi pradziadkowie, dziadkowie i rodzice”
  •  „Co robi pomidor w dziadka kalesonach” – Gra w pomidora jest jedną z najzabawniejszych na świecie. Najpierw trzeba wybrać „pomidora” – tej osobie wszyscy zadają pytania. Pomidor musi na każde odpowiedzieć tylko jednym słowem „pomidor” – choćby było podchwytliwe, rozśmieszające. Na przykład: „Co znajduje się w twojej głowie?” Jeśli się roześmieje lub odpowie innym słowem – daje fant. Potem trzeba fanty wykupić, np. śpiewając piosenkę. Jedna z odmian tej gry nazywa się „dziadka kalesony” – w tej wersji właśnie tymi słowami trzeba odpowiadać na pytania. A wówczas jest jeszcze śmieszniej.
 
  • „Jaki jest pożytek z głuchego telefonu?” – Niewielki, gdy chodzi o popsuty aparat. Za to śmiechu jest sporo. Szepczemy cichuteńko coś do ucha osobie stojącej lub siedzącej obok. Ona musi przekazać informację, również szeptem, kolejnemu uczestnikowi – i tak aż do ostatniej osoby    w kolejce.  Można też grać w dotykowy głuchy telefon. Zamiast szeptać słowa do ucha, rysujemy na plecach sąsiada prosty rysunek. On ma go powtórzyć.  I tak dalej. Taka gra to świetny masaż.
 
  • „Czy każdy może być aktorem?” - Wystarczy odrobina wyobraźni, jakieś rekwizyty i przebranie. Do zabawy włączają się wszyscy domownicy. Można przy okazji robić różne konkursy: Kto najlepiej zagra jakąś postać z bajki lub filmu? Kto rozbawi publiczność? Kto odegra scenkę – zagadkę?
 
  • „Wyścig nakrętek” - Dzieci układają z klocków, sznurka, taśmy itp. trasę wyścigową. Nakrętkę wprawiają w ruch pstryknięciem palcami. Należy uważać, by nie wypadła z trasy, bo wtedy wraca na miejsce „startu” /nakrętki można wypełnić plasteliną/.
 
  • „Ciuciubabka” – Jedna osoba z zawiązanymi oczami usiłuje schwytać pozostałe, które uciekają przed nią na niewielkiej przestrzeni. Kto się da złapać, ten zakłada opaskę na oczy i sam się staje ciuciubabką.
 
Zadanie 5. - Omówienie wiersza pt.: ,,Idzie wiosna".
Zachęcam do przeczytania oraz omówienia wraz z dziećmi treści wiersza. 

 
Puk, puk,puk...w okienko!
- Wyjdźcie dzieci prędko.
Idzie już wiosenka
i słoneczko świeci.
Z baziami gałązkę
w ręku ma wierzbową.
I zapasem wiązkę
przylaszczek liliowych.

Idzie piękna pani
z jasnymi włosami.
W zielonej sukience,
wyszytej kwiatami.

Idzie, uderza witką
wierzbową z baziami.
Pokrywa się wszystko
młodymi listkami.

Słonko złote świeci,
idzie piękna pani.
Puk, puk...chodźcie dzieci
na wiosny spotkanie.

Bardzo proszę, by treść wiersza była inspiracją do wykonania pracy plastycznej. Format pracy A4, technika dowolna. Zdjęcia proszę przesłać na stronę facebookową grupy.

                                wio




Zadanie 6. - Opowiadanie pt.: ,,O wirusie, który nosi koronę".
Podczas gdy nam, dorosłym dużo łatwiej przychodzi zapamiętanie pewnych faktów o koronawirusie, dzieci mogą mieć z tym problem. W nadchodzących dniach niektórym osobom trudno będzie wytłumaczyć pociechom, dlaczego muszą siedzieć w domu pomimo pięknej pogody i nadchodzącej wiosny i to właśnie dla Was moi drodzy napisałam opowiadanie o koronawirusie. Czasem łatwiej jest przekazać poważne treści za pomocą bajki i na trochę mniej poważnie:

 


Zadanie 7. - Nauka piosenki, pt.: ,,Buty Basi" z równoczesnym rytmizowaniem jej.
 

 
Zadanie 8. - Rytmizowanie i utrwalanie kolorów
 
 
 
Zadanie 9. - Gimnastyka korekcyjna /propozycje ćwiczeń od pani Anny Granda/