Kreatywne domowe przedszkole



Kochani Rodzice!
Zachęcamy Państwa do wysyłania zdjęć z wykonania zadań przez dzieci na adres mailowy:
poszukiwaczepm11@wp.pl. Chętnie je wspólnie obejrzymy, będą one dostępne w zakładce GALERIA - KREATYWNE DOMOWE PRZEDSZKOLE.
 
l1

Zadania (31.03.2020r.)
 
  • „Poznajemy cyfrę 6”
Kochani zapraszamy Was na pierwsze wirtualne zajęcia. Bardzo prosimy, by Rodzice przed filmem przygotowali dla dzieci po 10 liczmanów (klocki, kredki itp.). W momentach, kiedy dzieci powinny manipulować liczmanami, prosimy spauzować nagranie. Miłego oglądania:
   
  • Zadanie dla chętnych
Drodzy Rodzice przeczytajcie dzieciom zadanie: Wróżka Aurelia opiekuje się rodziną wróbelków – mamą wróbelkową i jej dwoma synami. Chce im uszyć nowe buty na wiosnę . Ile butów musi uszyć wróżka Aurelia dla wróbelkowej rodziny? Ile par butów musi uszyć wróżka Aurelia dla wróbelkowej rodziny? Czekamy na Wasze rozwiązania.
 
  •  „Motylek” – zabawa plastyczna
 
l1

Zadania (30.03.2020)
 
  • „Idziemy do zoo” – ćwiczenia prawidłowej postawy ciała.
Witajcie kochani! Dziś trochę ruchu.  Zatem zapraszamy do zabaw:
 
Do ćwiczeń potrzebna jest mata, oczywiście możemy ćwiczyć bez niej. Jeśli ktoś nie ma dużej piłki, ćwiczenie to (pantera) zastępujemy innym: dziecko siedzi na podłodze podparte z tyłu dłońmi i podnosi biodra do góry ( 5 razy). Przy ćwiczeniu „tygrys” wykorzystać możemy małą piłkę albo kartkę. Jeśli nie mają Państwo czegoś co jest pokazane w filmie proszę zastąpić to czymś dostępnym w domu. Po wycieczce do zoo mały „ Koncert”.
 
  • „ Koncert”
Dziecko siedzi na podłodze podparte z tyłu dłońmi. Nogi ugięte w kolanach. Podnosi zgięte nogi i na hasło „bęben” uderza lekko piętami  w podłogę, a na hasło „pianino” „gra” na niej paluszkami stóp. A po koncercie zapraszamy rodzica do tańca.
 
  •  „Tańce hulańce”
Rodzic staje twarzą do dziecka i trzyma go za ręce. Dziecko staje na stopach rodzica i tak poruszamy się w rytm dowolnej muzyki. A na koniec uspokajamy oddech i nasz organizm: leżymy na plecach z wyciągniętymi rękami i nogami, wdech nosem, wydech ustami. Dzięki tym ćwiczeniom i zabawom dziecko będzie rozwijało sprawność ruchową oraz ćwiczyło prawidłową postawę ciała.
 
  • Zadanie dla chętnych
 
l1

Zadania (27.03.2020)
 
  • „Zabawka z dawnych lat”
Prosimy, by Rodzice opowiedzieli swoim dzieciom, jakimi zabawkami bawili się, gdy byli mali. Dzieci natomiast  opowiadają o swoich ulubionych zabawkach, szukają różnic i podobieństw w zabawkach, którymi bawili się ich Rodzice, a którymi bawią się one.  Następnie wykonujemy z dzieckiem własną  zabawkę np. lalka, miś, piłka, robot, gniotek (inny pomysł dziecka).  Zabawkę przynosimy do przedszkola po kwarantannie. Dzieci poprzez to zadanie  będą doskonaliły umiejętność słuchania z uwagą, rozwijały mowę, potrafiły dostrzegać różnice i podobieństwa, rozwijały wyobraźnię i inwencję  twórczą, czerpały radość ze wspólnej pracy i zabawy z rodzicami.
 
  • „Bal zabawek” zabawa ruchowo – naśladowcza 
Dzieci poruszają się w rytm jakiejś melodii. Przerwa w muzyce sygnalizuje dzieciom, że muszą stanąć w rozkroku i czekać na wywołanie określonej zabawki. Rodzic daje wskazówki, jaką zabawkę dziecko będzie naśladowało. Dziecko może również samo wymyślać jaką zabawkę będzie naśladować:
- pajacyki (dzieci skaczą w miejscu, rozkładają ręce i nogi jak pajacyk)
- lalki (stają w rozkroku, rozkładają ręce i kiwają głowami)
- piłeczki (skaczą obunóż w miejscu okręcając się dookoła)
- samochody (naśladują samochody)
- misie ( poruszają się na czworakach)
 
  • „Lalka szuka misia” – labirynt
Rodzic według własnego pomysłu rysuje na kartce labirynt, z jednej strony rysuje lalkę, z drugiej misia. Zadaniem dziecka jest odnalezienie i zaznaczenie drogi lalki do misia. Dzieci poprzez to zadanie będą rozwijały zdolność logicznego myślenia, refleks oraz zmysł orientacji.
 
  • „Kto gdzie mieszka? – gra interaktywna.
Dzieci! Uruchomcie grę! Rozpoznajcie jakie środowisko przyrodnicze jest pokazane na obrazku znajdującym się na dole ekranu. Czy to jest las? A może łąka? Albo staw? Waszym zadaniem jest doprowadzenie czerwonego ludzika do zwierząt, które mieszkają w danym środowisku przyrodniczym. Ale uważajcie… nie będzie tak łatwo! Czyha na Was niebezpieczeństwo… Celem tej zabawy jest rozwijanie Waszych zainteresowań przyrodniczych, ale również zręczności i spostrzegawczości.  Do dzieła:
 
Gdy skończycie grać zachęcamy Was do zrobienia wspólnie z Rodzicami plakatu na wybrany temat: „Mieszkańcy łąki”, „Mieszkańcy lasu” lub „W pobliżu stawu”. Może znacie jeszcze jakieś inne zwierzęta, które powinny znaleźć się w naszej grze? Bądź znacie inne środowiska przyrodnicze, w których żyją zwierzęta? Czekamy na Wasze propozycje.
 
 
l1
 
Zadania (26.03.2020)
 
  • „Let`s take a walk around the farm” /Pospacerujmy po farmie/  
Zachęcam dzieci do osłuchania się z piosenką  „Let's take a walk”. Proponuję, aby dzieci przed wysłuchaniem piosenki najpierw obejrzały teledysk animowany z wyłączonym dźwiękiem i odgadły treść piosenki /omówienie przewidywanej treści piosenki odbywa się w języku polskim/. Celem tego zadania jest utrwalanie nazw zwierząt żyjących na farmie oraz poznanie odgłosów tych zwierząt. Warto zapytać się  dzieci, jakie zwierzęta widziały i słyszały na farmie. Zwłaszcza, że piosenka wprowadza struktury: What do you see? (Co widzisz?) oraz What do you hear? (Co słyszysz?). Proponuję, by dzieci wymieniły zwierzęta z piosenki w języku angielskim. Link do piosenki:
 
Gdy dzieci już dobrze osłuchają się z utworem, zachęcam do zorganizowania zabawy ruchowej do piosenki. Na dywanie rozkładamy w pewnych odległościach od siebie /w formie zabawek, pluszaków, figurek, rysunków – zależy, kto co ma w domu/ zwierzęta występujące w piosence (cow – krowa,  dog – pies, duck – kaczka, horse – koń, pig – świnia, sheep – owca). Włączamy dzieciom piosenkę (tylko dźwięk), dzieci maszerują podczas zwrotek dookoła rozłożonych na dywanie zabawek, gdy usłyszą nazwę zwierzątka lub odgłos jaki wydaje, szybko podbiegają do właściwego miejsca.

Zadanie dla chętnych: Help mama duck count of all of the little ducklings and circle the number below. Quack quack quack quack! – Pomóż mamie kaczce policzyć wszystkie małe kaczuszki i zakreśl odpowiednią cyfrę. Kwak kwak kwak kwak!
 
  • „ Klaszczemy, tupiemy”- zabawa rytmiczna.
Kolejna propozycja na dzisiejszy dzień to zabawa przy muzyce. Dziecko bawiąc się w ten sposób będzie rozwijało poczucie rytmu oraz uwrażliwiało się na muzykę. Włączamy piosenkę, dziecko najpierw jej słucha i obserwuje nagranie. Następnie rodzic tłumaczy dziecku na czym polega zabawa. Na ekranie pojawia się instrukcja, jak i ile razy trzeba uzyskać dźwięk: dłonie- klaszczemy, but- tupiemy, ręka na klatce piersiowej - uderzenie w klatkę piersiową. Pojawiające się obok obrazków kropki oznaczają liczbę uderzeń danego rytmu. Link do zabawy :
 
l1
 
Zadania (25.03.2020)
 
  • „Przyszła wiosna” -  Rodzic prosi dziecko, aby wymieniło wszystkie pory roku (najlepiej po kolei), następnie pytamy dziecko czy wie, jaka jest teraz pora roku, pytamy dziecko z czym kojarzy mu się  ta pora roku (niech samodzielnie wymienia jak najwięcej, rodzic może zadawać pomocnicze pytania w formie zagadek). Tu propozycje:
 
Gdy w gęstej siedzi trawie,
jest niewidoczna prawie.
Kum – kum!. Tak się odzywa.
Czy wiesz jak się nazywa?  (żaba)
 
On, kiedy tylko budzi się słońce
 z kwiatka na kwiatek lata po łące,
by wszystkich, którzy są w okolicy
barwą skrzydełek swoich zachwycić. (motylek)
 
Czarno-biały ptak,
po łące spaceruje.
Lubi stać na jednej nodze,
żabki konsumuje. (bocian)
 
Ten ptaszek, choć tak malutki,
Wielkie na niebie czyni kółka,
A nazywa się ……….. (jaskółka)
  
Jak ten kwiatek się nazywa,
co słowo „pan” w nazwie ukrywa? (tulipan)
 
Na wilgotnych łąkach,
niby żółte wieńce,
zakwitły na wiosnę
wesołe … (kaczeńce)
 
  • A teraz pobawimy się w „ Poszukiwaczy” - Mówimy dzieciom, że najpierw muszą coś znaleźć…Chodzi o poniżej zawarty list, można go napisać odręcznie, bądź wydrukować. List umieszczamy gdzieś w domu, zadaniem dziecka jest ten list odnaleźć, udzielamy wskazówek mówiąc zimno, zimno, bądź cieplej, cieplej, jeżeli dziecko jest już bardzo blisko to mówimy gorąco, gorąco, aż znajdzie- wtedy parzy. Następnie odczytujemy dziecku list. "List od Pani Wiosny": Kochani, tak bardzo się cieszę, że mogłam do Was napisać. Witam Was ciepłym, pogodnym słonkiem, śpiewem ptaków, klekotem boćków, wesołym rechotem żab i ciepłym oddechem wietrzyka. Czeka mnie dużo pracy, by widać mnie było wokoło, dlatego myślę, że mi pomożecie. Przygotowałam dla Was coś do obejrzenia. Pozdrawiam Pani Wiosna .Po tym włączamy dziecku załączony filmik, dziecko opowiada o tym, co obejrzało: 
 
  • „Sylaby” - Celem tego zadania jest utrwalanie poznanych paradygmatów sylab przez dzieci. Postępujemy według zasady: POWTARZANIE, ROZUMIENIE, NAZYWANIE.  
1. Powtarzanie: Rodzic mówi, wskazując na sylaby: PA (dziecko powtarza), PU (dziecko powtarza), PE (dziecko powtarza) itd.
2. Rozumienie: Rodzic mówi: Gdzie jest PA? (dziecko pokazuje), Gdzie jest PO? (dziecko pokazuje) itd.
3. Nazywanie: Rodzic mówi: Przeczytaj (rodzic pokazuje wybraną sylabę).

Zaproponowaną zabawę można przeprowadzić z dziećmi, jeśli dziecko już samodzielnie czyta poznane sylaby. Do zabawy potrzebujemy kartkę, pisak i kostkę do gry. Można pobrać przygotowane materiały poniżej i wydrukować. Dziecko rzuca kostką, przelicza oczka, wyszukuje tąką samą ilość oczek na kole i odczytuje przyporządkowaną jej sylabę. Uwaga: Nie ma sylaby SI, gdyż jest to zmiękczenie, zamiast tego jest (tę samogłoskę dzieci też poznały).

 
SYLABY
 
Dla dzieci próbujących czytać przygotowałyśmy również grę interaktywną "Dopasuj obrazek do wyrazu", wyrazy wykorzystane w tej grze składają się z poznanych sylab. Link do gry poniżej:
 
 
Zadanie 1. - "My First English Dictionary"
Bardzo proszę Państwa o stworzenie wspólnie z dziećmi "Pierwszego Słownika Języka Angielskiego" (zeszyt A5, jak najgrubszy, gdyż będzie nam towarzyszył do końca edukacji przedszkolnej).
Oto lista słów, które chciałbym, aby się w tym słowniczku znalazły: car - samochód, doll - lalka, dinosaur - dinozaur, train - pociąg, plane - samolot, teddy - miś (przytulanka), ball - piłka, robot - robot, goose - gęś, rooster - kogut, hen - kura, sheep - owca, goat - koza, pig - świnia, cow - krowa, cat - kot, dog - pies, rabbit - królik, donkey - osioł, duck - kaczka, horse - koń. 
Obrazki w słowniczku mogą być narysowane przez dzieci, bądź wydrukowane oraz pokolorowane przez dzieci, podpisane natomiast przez rodzica. Umówmy się - jedna kartka - jedno słowo. Wzór:

 
dog
 
Dzieci poznały wszystkie powyższe wymienione słowa, toteż po wykonaniu słowników zachęcam Państwa do powtarzania i utrwalania ich z dziećmi. Jeżeli nie wiedzą Państwo, jak wymówić dane słowo, można wejść na stronę np. www.diki.pl - wpisać wyszukiwane słowo i obok jest głośnik, nacisnąć na niego i lektor nam to słowo wypowie. Podpisane słowniki dzieci przynoszą do przedszkola po powrocie z kwarantanny.


Zadanie 2.  – „Mycie rączek”
Prosimy, aby dzieci nauczyły się w domu krótkiego wierszyka, celem doskonalenia pamięci oraz utrwalenia prawidłowej techniki mycia rąk:

 
"Umyj rączkom brzuszki,
potem plecki i paluszki.
Później palce złap na wędkę,
pokręć kciuki śrubokrętem.
I na koniec swe paluszki
potrzyj jeszcze o dwa brzuszki"

 
Zadanie 3. - "Mapa Europy"
Przygotowałyśmy dla dzieci grę interaktywną, której celem jest utrwalenie położenia poznanych krajów na mapie Europy. Zadaniem dzieci jest połączenie nazw państw z ich położeniem na mapie. Prosimy Państwa o przeczytanie dzieciom nazw podanych państw, jednocześnie zachęcamy dzieci próbujące już czytać o samodzielne ich odczytanie. Przed rozpoczęciem gry prosimy wpisać imię dziecka. Po wykonaniu przez dziecko zadania prosimy o kliknięcie "Submit Answers". Link do gry:

 
https://wordwall.net/play/918/981/338

 
 Zadanie 4. - "Kretowisko"
Przygotowałyśmy dla dzieci kolejną grę interaktywną, której celem jest rozwijanie słuchu fonematycznego oraz percepcji wzrokowej. Zadaniem dzieci jest wskazywanie/uderzanie kreta z obrazkiem, którego nazwa rozpoczyna się na głoskę "o". Przed rozpoczęciem gry prosimy wpisać imię dziecka. Po wykonaniu przez dziecko zadania prosimy o kliknięcie "Submit Answers". Link do gry:
 
https://wordwall.net/play/919/316/331
 
Jednocześnie bardzo prosimy Państwa o utrwalanie z dziećmi poznanych samogłosek:

 
samogloski
 

 
Zadanie 5. – „Colours”
Gra interaktywna, którą przygotowałam dla dzieci utrwala nazwy kolorów w języku angielskim.  Zadaniem dzieci jest wysłuchanie pliku dźwiękowego i połączenie go z obrazkiem w odpowiednim kolorze /nakładamy jedną kartę na drugą/. Właściwie dobrane pary znikają. Link do gry:


 
https://learningapps.org/watch?v=pzsygom6c20

 
Zadanie 6. „Ilustracja do utworu Wandy Chotomskiej”
Uprzejmie prosimy o przeczytanie dzieciom wybranego z poniżej załączonych utworów Wandy Chotomskiej /można oczywiście wszystkie przeczytać/, następnie niech dziecko opowie treść zasłyszanej bajki /można zadawać dziecku pomocnicze pytania/. Zadaniem dziecka jest wybór bajki do której treści chciałoby wykonać pracę plastyczną - ilustrację.  Forma pracy płaska, format A4, technika  pracy dowolna np. rysunek, malarstwo, kolaż, grafika (wyklucza się rysowanie węglem, suchymi pastelami oraz wyklejanie plasteliną). Prace przynosimy po powrocie do przedszkola - dwie najlepsze /samodzielne, najbardziej staranne/ wezmą udział w Ogólnopolskim  Przeglądzie Plastycznym na podstawie utworów Wandy Chotomskiej.  Celem tego zadania jest zapoznanie dzieci z twórczością Wandy Chotomskiej,  rozwój mowy, pobudzanie fantazji i wyobraźni twórczej oraz rozwijanie zainteresowań różnymi technikami plastycznymi. 
 
Bajka o słoniu

Bajka o Kurczaku

Bajka o Żyrafie

Bajka o bocianie


 
Zadanie 7. „ Wiosenne uprawy małych przyrodników ”
Zadanie polega na wyhodowaniu jednej wybranej przez dziecko rośliny (fasola, cebula dymka, rzeżucha). Zachęcamy Państwa do tego, by dzieci podczas obserwacji swojej rośliny samodzielnie wysunęły wnioski na pytanie: Czego potrzebuje roślina, żeby rosnąć? Zapisujemy na kartce spostrzeżenia dziecka /światło i ciepło, woda, odpowiednie podłoże/. Linki z instrukcjami dla dzieci:
 
Zadanie 8. - Gimnastyka korekcyjna /propozycje ćwiczeń od pani Anny Granda/