Kreatywne domowe przedszkole


Drodzy Rodzice, 
Oto kilka informacji dotyczących naszej współpracy. Udostępniam wam naszego maila grupowego
podroznicy2020@gmail.com. Będzie to jedna z form naszej komunikacji. Na tego maila proszę, abyście przesyłali zdjęcia prac waszych dzieci, waszych wspólnych zabaw, pomysłów. Będziemy je publikować na naszej stronie internetowej. Jeśli przesyłacie coś tylko do mojej wiadomości - zaznaczcie to. Piszcie na niego również informacje, którymi chcecie się ze mną podzielić. Ważne dla mnie będą równie informacje od was, o waszych możliwościach dostępu do internetu, komputera, drukarki. Zabawy, które umieszczamy razem z Panią Mariolą na naszej stronie są propozycjami na wspólne spędzenie czasu z dzieckiem, tak aby wykorzystać go efektywnie. Nie traktujcie ich oczywiście jako konieczność. Jeśli macie swoje ciekawsze pomysły, realizujcie je i dzielcie się z nami swoimi pomysłami.

 
l1

Drodzy Rodzice, zapraszam do korzystania przez najbliższy miesiąc z naszego grupowego konta na portalu  https://www.superkid.pl/. Nasza grupa ma wykupiony dostęp w godzinach 7.30-17.00. Loginy i hasła podaję Państwu osobiście przez sms (należy do mnie napisać) lub umieszczone są na waszej grupie Facebook. Proszę zwrócić uwagę na podział dostępu związany z Nazwiskami. W strefie online znajdą Państwo zabawy i ćwiczenia związane z rozwojem percepcji wzrokowej, słuchowej i nie tylko. Jako pierwsze ćwiczenie polecam: poziom1/wskaż właściwy obrazek/ orientacja przestrzenna. Zabawy te, można przenosić na materiał konkretny, wykorzystując do tego ulubione zabawki dzieci - tak robimy w przedszkolu. W razie pytań, problemów proszę o kontakt, postaram się pomóc. Życzę owocnej zabawy.
 
l1

Zadanie (31.03.2020)

Witajcie w ostatnim dniu miesiąca marca. Jeśli dopiero wstaliście z łóżka, proponuję zabawę na poranne rozruszanie kości „Boćki”. Udawajcie lot bociana na łące. Na hasło rodzica "Boćki" stańcie wewnątrz gniazda na jednej nodze bacznie obserwując co dzieje się wokół niego (może wypatrzycie żabę ;)). Gniazdo możecie zrobić z kocyka, ręcznika, linki w kształcie koła, skakanki, itp.). Zabawie może towarzyszyć piosenka, muzyka. A teraz…. główka pracuje gdy zagadki rozwiązuje…..

 „Jaka, to piosenka?” - Po usłyszeniu fragmentu poznanej  wcześniej piosenki o wiośnie, odgadnijcie jej tytuł i zaśpiewajcie jej dalszą cześć,(jeśli pamiętacie i macie ochotę).

   
„Co, to za ptak?” - Pokazujemy dziecku zakryty ( z wyciętym „otwieranym okienkiem”) obrazek przedstawiający bociana (możemy go sami narysować), otwieramy okienko i prosimy, aby dziecko odgadło, jaki ptak kryje się pod biała kartką.( Dziecko może spróbować go opisać. Jest biało-czarny. Ma długi czerwony dziób i długie czerwone nogi). Możecie też wykorzystać link poniżej.

   
 „Dokończ zdanie” - Rodzic czyta dziecku tekst , w momencie, gdy zatrzymuje się zadaniem dziecka jest powiedzieć, brakujące słowo, może także odpowiedzieć w formie graficznej.

Nadeszła wiosna. Coraz mocniej grzeje…………….. Czasami na niebie pojawiają się……………….I wtedy pada  …………….., a nawet………………Z daleka słychać, jak wieje wiosenny ………Zaczyna zielenić się młoda……………………
 
„Prawda, czy fałsz?” - Rodzic czyta dziecku zdania, związane z aktualną pora roku, gdy w treści pojawia się prawda, dziecko np.: klaszcze, gdy fałsz np.: tupie nogami. Przykłady zdań: Po zimie nadchodzi wiosna?; Bocian ma zielony dziób?; Przebiśniegi, to jedne z pierwszych wiosennych kwiatów?; Wiosną z drzew spadają liście?;Według uznania rodziców………
 
 Dla bystrzaka - zapraszam do nauki wiersza lub zabawy wiosennej na percepcję wzrokową:

 
https://www.superkid.pl/puzzle-online-wiosna-tp

„Marcowe kaprysy”
Wymieszał miesiąc marzec pogodę w garze.
ja wam tu zaraz wszystkim pokażę.
Włożę troszeczkę deszczu, słoneczka promieni,
domieszam powiew wiatru ciepłego,
smutno, by w marcu było bez niego.
Śniegu i burzy jeszcze troszeczkę dodam,
będzie prawdziwa, marcowa pogoda.
 
Może ktoś nagra swój wierszyk? Jak zawsze, z niecierpliwością czekam na wasze zdjęcia i filmiki.
 


 
l1

Zadania (30.03.2020)

Dzień dobry Kochani, dzisiaj zapraszam was do kuchni. Pora popracować nad zmysłami i nie tylko. Zanim jednak zaczniecie przygodę jako mali kucharze, obejrzyjcie z rodzicem małą prezentację. Tam wszystkiego się dowiecie. Spróbujcie nazwać przedmioty, które będą na obrazkach, na pewno je rozpoznacie. Pamiętajcie, aby przed pracą umyć rączki. Porządnie, przez 30 sek. Gotowi…. zaczynamy!

 
…. a po pracy w kuchni pora na….zabawy ruchowe przy muzyce, które dobrze znacie. Wsłuchajcie się w słowa, a będziecie wiedzieli co robić. Nauczcie swoich rodziców i rodzeństwa naszych zabaw. Jak zwykle do pomocy przesyłam linki, wybierzcie te, które najbardziej lubicie.
 
 
Dla tych, co mają wciąż dużo energii, proponuję wykonanie obrazka pt. „Pieczywo”. Może o tym jak pracowaliście dziś w kuchni, a może o tym, jakie pieczywo lubicie najbardziej jeść….
 
Dla moich bystrzaków: spróbujcie przesylabizować z rodzicami słowa: CHLEB, PIECZYWO, MĄKA oraz inne z naszego przepisu. Liczcie, ile razy klaśniecie przy każdym wyrazie. Możecie podskakiwać przy każdej sylabie, albo ułożyć tyle klocków, ile jest sylab w wyrazie. Jak zawsze, z niecierpliwością czekam na wasze fotorelacje i dziękuję za te nadesłane.


 
l1
 

Zadania (27.03.2020)
 
  • „Kle , kle, boćku”- zabawy ortofoniczno - matematyczne na podstawie tekstu piosenki, inspiracją do pracy plastycznej - orgiami płaskie z koła.
 
Witajcie kochane dzieci, oto porcja dobrej zabawy na dziś, przygotujcie niezbędne narzędzia: usta, zrobioną wcześniej opaskę bociana, dobry humor i czyste ręce. Na początek przypomnijcie sobie jak nazywa się obecna pora roku i po czym poznaliśmy, że do nas przyszła. Załóżcie swoje opaski i przygotujcie usta (poróbcie nimi śmieszne minki). Rodzicu, czytaj tekst wersami. Po twojej kwestii dziecko powtarza wytłuszczone sylaby:

 
kle, kle, kle; kum, kum, kum; wio-sna, wio-sna, wio-sna
 
Po zabawie, porozmawiajcie z dzieckiem na temat tekstu. Wyciągnijcie wnioski, że w wierszu występuje także żaba, którą będziecie mogli sobie zrobić,( np. w ramach popołudniowej zabawy). Jak zwykle, do pomocy przesyłam wam link do tego, jak ja bawiłam się w tą zabawę  z moim małym szkolniakiem:

   
„Kle, kle, boćku kle,kle…” /autor nieznany/
 
Kle -kle boćku kle –kle, [ dzieci powtarzają za rodzicem: kle, kle, kle]
witaj nam bocianie, [kle, kle, kle]
wiosna ci szykuje, wiosna ci szykuje, żabki na śniadanie. [kum, kum, kum]
Kle-kle boćku, kle-kle, [kle, kle, kle]
witamy cię radzi, [kle, kle, kle]
gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz,
wiosnę nam prowadzisz. [wio-sna, wio- sna, wio-sna]
 
Kle-kle boćku, kle-kle, [kle, kle, kle]
witaj na stodole, [kle, kle, kle]
Chłopcy ci szykują, chłopcy ci szykują gniazdo w starym kole. [ kle, kle, kle]
 
                                        
  • Zabawa matematyczna
Potrzebujecie 6 kół: dwa duże, dwa średnie i dwa małe, klej i czarny pisak lub kredkę oraz kartkę, na której przykleicie żabę. Zanim zaczniecie robić żabę, pobawcie się z dzieckiem tymi kołami, poproście aby dzieci: określiły wielkość kół: małe, większe, największe; ułożyły /od lewej do prawej/, koła w kolejności od najmniejszego do największego/, jedno na drugim, /bo mamy po dwa każdej wielkości/, ułożyły parami w kolejności od największego do najmniejszego,  policzyły ilość kół, w dostępnym sobie zakresie ( dla większości tych kół jest za mało )
 
  • „Żabka”
Po tych zabawach matematycznych pora na wykonanie pracy plastycznej: żaby, jako towarzyszki bociana z tekstu /wyżej/. Najpierw dziecko składa jedno duże koło, i dwa średnie na pół oraz rysuje oczy na małych kołach, dalej samo układa żabę, jeżeli sobie nie radzi, to podsuwamy mu propozycje efektu końcowego. Żaba nie musi wyglądać tak jak na obrazku, ważne, aby była stworzona przez dziecko tak jak ono widzi. Po zakończeniu pamiętajcie, aby dziecko sprzątnęło z wami miejsce zabawy i pracy . PAMIĘTAJCIE PRZYSŁAĆ WASZE ZDJECIA DO GALERII. Cieszę się za każdym razem, kiedy mogę was oglądać podczas waszych zabaw.
 
 
origami
 
 
Jeśli macie ochotę posłuchać jak brzmi ta piosenka, załączam link. Możecie pobawić się przy niej ulubionymi zabawkami:
 
 
  • „Twinkle, twinkle, little star”
Dziś mam propozycję dla dzieci – piosenka wyciszająca, w typie kołysanki. Proponuję obejrzeć ją z dzieckiem, trzymając je w ramionach, lekko kołysząc – aby wyciszyć malucha:
 
 
Twinkle, twinkle, little star.
How I wonder what you are.
Up above the world so high,
Like a diamond in the sky.
Twinkle, twinkle, little star.
How I wonder what you are.
 
Twinkle, twinkle, little star.
How I wonder what you are.
Up above the world so high,
Like a diamond in the sky.
Twinkle, twinkle, little star.
How I wonder what you are.
 
l1
 
Zadania (26.03.2020)
 
  • „W marcu jak w garncu”
Obserwujcie pogodę za oknem, porozmawiajcie z dziećmi na temat zmian w pogodzie w marcu. Możecie nawiązać do przysłowia „W marcu jak w garncu”. Wyjmijcie garnek z szafki, łyżkę drewnianą i ugotujcie zupę marcową. Wykorzystajcie do tego karteczki z namalowanymi symbolami pogody albo klocki. Żółte to słonko, niebieskie – deszcz, białe – śnieg, szare - wiatr, itd. Niech to będzie przyjemna zabawa z edukacją. Przygotowałam dla was rymowankę – poćwiczcie pamięć:
 
„Raz śnieg pada
A raz deszcz
Czasem słońce wyjdzie też
Tak to w marcu właśnie bywa.
Raz jest wiosna,
a raz zima”

 
Po obejrzeniu prezentacji proponuję zabawę ruchową z rymowanką. Powtarzajcie słowa rymowanki dołączając do tego gesty, albo obrazki, albo umówione zabawki z garnka, może macie własne pomysły….
   
Raz śnieg pada (pokazujemy rzucanie śnieżkami).
A raz deszcz (ręce uniesione do góry, opadają na dół machając paluszkami).
Czasem słońce wyjdzie też (kręcimy nadgarstkami uniesionymi do góry).
Tak to w marcu właśnie bywa.
Raz jest wiosna, (ręce szeroko do góry i udajemy lot ptaka)
a raz zima (kulimy się chowając głowę jak śpiący niedźwiedź)
 
A tu coś dla przypomnienia: Pamiętacie tą piosenkę? Trwa 30 sek., to czas dokładnego mycia rąk. Maszerujcie do łazienki, przypomnijcie sobie naszą instrukcję.

 
WSZYSTKIM ZARAZKOM MÓWIMY PRECZ,
BO PORZĄDNIE UMYĆ RĘCE POTRAFIMY W NET.

 
 
l1

Zadania (25.03.2020)

Zabawa poranna - proponuję zabawę ruchową z elementem biegu przy muzyce, którą dzieci dobrze znają: „Stary niedźwiedź”.

Po śniadaniu - bawimy się z „Bazgrołkami”.  Z pomocą w realizacji naszego rocznego projektu przychodzi nam portal Przedszkolankowo. Uruchomił on nowy projekt DOMOWE WYZWANIA BAZGROŁKÓW czyli rodzinny projekt działań edukacyjnych, z którego skorzystamy. Nie będziemy jednak wykonywać wszystkich wyzwań, chociażby ze względu na to, żeby nie zanudzić dzieci tymi samymi zadaniami. Interesują nas wybrane wyzwania. Dziś zapraszam do zmierzenia się z WYZWANIEM 2  -  DOMOWE EKSPERYMENTY Z BAZGROŁKAMI:
 

NIE ZAPOMNIJCIE WYSŁAĆ ZDJĘĆ Z WASZEJ ZABAWY na mail podroznicy2020@gmail.com
 
A oto moje zabawy badawcze i eksperymenty:

„Ukryty skarb” – liczcie dobrze, czy aby na pewno wydobyliście wszystkie ukryte elementy. Do zabawy potrzebujecie wykonać CIECZ NIENEWTONOWSKĄ. Płyn nienewtonowski zrobisz łatwo ze skrobi i wody. Wsypcie mąkę ziemniaczaną do miski i dolewajcie do niej po trochu wody, aż uzyskacie konsystencję gęstego ciasta naleśnikowego. Popatrzcie na mój filmik. Nie mogę pobawić się z wami, ale bawię się dla was:

Po 2 śniadanku - Przypomnijcie sobie nasza zabawę „Zdmuchnij domek”, zmodyfikujemy ją trochę do warunków domowych. Zamieniacie się w wilka, który spaceruje sobie swobodnie po mieszkanku, od pokoju do pokoju. W każdym pomieszczeniu musicie zdmuchnąć ustawiony przez rodzica domek z kart, lub złożonej kartki papieru. *Rodzice, w każdym pokoju, domek może być zrobiony z innego materiału lub innej wielkości, tak aby zwiększyć trudność. Zabawę możecie powtarzać parę razy. W tle mogą być puszczone odgłosy natury:
 
Zadanie dla bystrzaka - zabawa na koordynację wzrokowo-ruchową i nie tylko. Wiem, że niektórzy z was wykazują już zainteresowanie literami i liczbami jednocyfrowymi. Przygotujcie z rodzicami woreczek ze szczelnym zamknięciem. Wlewamy do niego trochę kleju lub płynu do naczyń/kąpieli (ciecz powinna być gęsta). Wsypujemy małe sypkie elementy np. brokat, drobny makaronik gwiazdki, puszki, w zależności co macie w domu. Zamykacie szczelnie i gotowe do zabawy. Ta zabawka posłuży wam do wielu innych zadań. Oczywiście do pomocy przesyłam wam linki i moje zabawy. Waszym zadaniem jest próba odwzorowywania liczb/liter. *Rodzice, napiszcie dziecku na kartce to co będzie odwzorowywać. Do liter warto dołączyć przedmiot zaczynający się na daną literę. *UWAGA, LITERĘ WIDZIMY A GŁOSKĘ SŁYSZYMY. Przy liczbach pamiętajcie aby pokazać ją  na konkrecie (kropki, zabawki), Dziecko liczy kropki. Mówimy, że tak wygląda liczba …… Następnie dziecko próbuje kształt odzwierciedlić na przygotowanym woreczku. Jeśli sprawia to trudność, nakładamy woreczek na kartkę i w ten sposób dziecko prowadzi po linii palcem odwzorowując zadany kształt. Można przygotować wiele kart do podkładania z różnymi kształtami:
   

l1
 
Zadanie 1. – „Czyj to głos?”
Zachęcam do rozwijania percepcji słuchowej oraz wiedzy przyrodniczej poprzez przygotowaną przeze mnie grę interaktywną. W zabawie należy odsłuchać odgłosy zwierząt i połączyć je z odpowiednimi obrazkami. Grę można uruchomić zarówno na komputerze, tablecie jak i telefonie, jednak zalecam większe ekrany. Niektóre dzieci miały już możliwość poznać tę grę, więc mogą pamiętać, co należy zrobić. Link do gry:
 
 https://learningapps.org/view8111828
 
 
 
Zadanie 2.
Szanowni Rodzice, zapraszam do wspólnej zabawy z dziećmi. Poniżej podaje link do lubianej przez dzieci piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=zjG8ZdWO26M
 
Jednocześnie, w celu utrwalania słownictwa, zachęcam Państwa do zabawy  „What’s missing?” - Karty z narysowanymi obrazkami układamy na dywanie. Nazywamy każdy  obrazek po kolei, pilnujemy, żeby dziecko powtórzyło słowo. Kiedy już to za nami, prosimy dzieci, żeby zasłoniły oczy i nie podglądały używając słów: „Go to sleep”. Teraz zasłaniamy jeden obrazek i wołamy do dzieci „Wake up!”. Pytamy dzieci: „What’s missing?” i dziecko musi po angielsku powiedzieć słowo, które zostało zasłonięte. Powtarzamy dowolną ilość razy, zasłaniając raz jedna kartę, raz drugą: cake - ciasto, cheese - ser,  an egg - jajko,  ice cream - lody, pizza – pizza, a cook - kucharz, a doctor - lekarz, a policeman - policjant, a teacher – nauczyciel.
 
Przyjemnej zabawy!


 
Zadanie nr 3. -  „Mój ogródek - zabawy badawcze, zakładanie hodowli”
Zbliża się nowa pora roku - wiosna, proponuję zrobienie wspólnie z dzieckiem jego własnej hodowli.
Potrzebujemy: słoiki, tacki, ziemię, gazę lub watę, nasiona, cebulę, konewkę do wody.
Przed częścią właściwą zabawy zachęcam do rozpoczęcia / tytułem wprowadzenia / jej zagadką związaną z nadchodzącą pora roku, piosenką lub wierszem /znajdziemy je w internecie/, następnie rozmawiamy z dzieckiem na temat warunków, jakie potrzebuje roślina do wzrostu/ ciepło, woda i odpowiednio przygotowane wspólnie z dziećmi podłoże/. Na słoiczek z wodą zakładamy gazę, na niej kładzie dziecko np. cebulę, fasolę. Na tackę lub talerz kładziemy watę, siejemy /dziecko/, rzeżuchę lub wybrane zboże. Do kubeczka po jogurcie lub doniczki wsypujemy / dziecko/ ziemię i siejemy lub sadzimy nasiona lub sadzonkę. Po sprzątnięciu swojego miejsca zabawy i pracy, proponuję aby dziecko wykonało obrazek i oznaczyło, co rośnie. Prowadzimy obserwację z dzieckiem, możemy zapisywać jego wypowiedzi oraz dokumentować wzrost rośliny wykonując zdjęcia, jak spotkamy się w przedszkolu, to przekażemy sobie te informacje,  zachęcam do przyniesienia swoich roślin do przedszkola.
Na zakończenie proponuję zabawę ruchową: "Kwiaty rosną - kwiaty więdną" - na hasło: "Kwiaty więdną" - dzieci wykonują przysiad podparty, na hasło: "Kwiaty rosną", dzieci wykonują powolny wyprost / do pozycji stojącej, stają na palcach, ręce unoszą wysoko ku górze/ zmiana hasła.

Zadanie 4. – „Figuraki”
Proszę o wykonanie z dzieckiem pracy plastycznej dotyczącej figur geometrycznych. Na kartce rysujecie Państwo dziecku figury geometryczne: koło, trójkąt, kwadrat i prostokąt. Zadaniem dziecka jest wypełnienie przestrzeni przy konturze, a nie całej wewnętrznej powierzchni, dowolnym materiałem np. plasteliną, wykleić kawałkami gazety, wysypać brokatem. Po powrocie do przedszkola dzieci przynoszą ze sobą wykonaną pracę. Poniżej podaję przykłady:
 
figuraki2
 
 
Zachęcam również do zabaw utrwalających rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych, zwłaszcza  w zakresie odróżniania prostokąta od kwadratu:
 
  • „W moim otoczeniu” - Na karteczkach wielkości kart do grania rysujemy różne figury geometryczne, mogą być kolorowe (pomogą utrwalać kolory). Im więcej tym lepiej. Figury oczywiście powtarzają się w dowolnej ilości. Rozdajemy karty między graczy po równej ilości. Jednocześnie gracze odkrywają po jednej karcie. Zadaniem właściwym jest nazwanie figury i wskazanie w otoczeniu przedmiotu pasującego kształtem do karty. Np. odkryłam kartę z kwadratem, nazywam figurę i wskazuję poduszkę, która jest w kształcie kwadratu, lub wylosowałam prostokąt, nazywam go i wskazuje okno.
 
  • „Figurowa kostka” - Potrzebna będzie większa kostka do gry, która można wykonać ze zwykłego kartonika. Wersji tej zabawy jest wiele i można ją urozmaicać na wiele sposobów. Pozostawiam Państwu także przestrzeń do swobodnej interpretacji. Na ściankach kostki rysujemy/przyklejamy figury geometryczne. Dziecko rzuca kostką. Wyrzuconą figurę nazywa. Wykonuje zadane zadanie przez opiekuna/rodzica : przynieś/wskaż przedmiot o tym kształcie, namaluj  figurę kredką na kartce, ulep figurę z plasteliny, ułóż figurę ze sznurówki, „namaluj” figurę palcem w mące/soli/ryżu wysypanej na tacce itp.


Zadanie 5. – „Maszeruje wiosna”
Słuchamy piosenki "Maszeruje wiosna". Po wysłuchaniu, proszę porozmawiać z dzieckiem na temat treści piosenki. Utrwalanie tekstu następować będzie poprzez wielokrotne słuchanie i próby śpiewania. Polecam zabawy przy piosence na domowych instrumentach. Mogą to być łyżki metalowe, drewniane, plastikowa miska, wszystko co nadaje się do wystukania rytmu. Można wykonać własną grzechotkę. Potrzebne do tego będą: jajko plastikowe po kinder -jajku, groch/sól/ inne wypełnienie, taśma do zabezpieczenia przed rozsypaniem. Wypełniamy 1/3 jajka materiałem sypkim, obklejamy dookoła miejsce łączenia i grzechotka gotowa.  Link do piosenki poniżej:

 
 
Zadanie 6. - „Polowanie na słowa” - zabawa na podstawie piosenki „Maszeruje wiosna” inspiracją do pracy plastycznej „Wiosenny kwiat”.

Dzieci słuchały, może nauczyły się już, fragmentu piosenki o wiośnie poprzedniego dnia.  Umawiamy się z dziećmi, że kiedy będą słuchały w/w piosenki, a pojawi się słowo klucz: WIOSNA /w dowolnej formie/, mają np. podskoczyć obunóż do góry jednocześnie podnosząc ręce. Po tej zabawie, proponuję wykonanie kwiatka z papieru, może być w formie płaskiej, lub przestrzennej, czyli na kartce przyklejamy wydarte /mogą być kolorowe gazety, jeżeli nie mamy kolorowego papieru /lub wycięte, elementy kwiatka /to technika płaska pracy plastycznej/. Inny sposób, to owijamy patyczek, doklejamy liście i płatki  wg pomysłu dziecka. /to forma przestrzenna pracy plastycznej/.
Przypominamy dziecku z czego składa się kwiat, czyli mówimy  o jego budowie. Po wykonaniu pracy wspólnie z dzieckiem porządkujemy miejsce zabawy, a pracę plastyczną wykorzystujemy znowu do naszej zabawy: „Polowanie na słowa”, umawiając się, że teraz oprócz hasła WIOSNA, na które mają odpowiednio zareagować, kiedy usłyszą: „ w ręce trzyma kwiat”, podnoszą swoją pracę z kwiatem do góry.
 
Zadanie 7.
Proszę abyście przeczytali ten krótki list waszym dzieciom. Poniżej znajdziecie wskazówki do kolejnej zabawy. Z pomocą przyjdzie wam także filmik instruktażowy. Postępujcie zgodnie z instrukcją.
 
Witajcie kochane dzieci,
Czy wiecie jaką mamy już porę roku?
Tak...to wiosna!
Przyszła do nas w ostatnią sobotę. Mam nadzieję, że wspólnie z rodzicami i rodzeństwem mieliście okazję ją przywitać. Z tej okazji przygotowałam dla was zabawę z....... No tak, nie zdradzam niespodzianki. 
 
W pierwszej kolejności  rozwiążcie zadanie w  grze interaktywnej, tam znajdziecie wskazówki do dalszej zabawy. link poniżej:

 
https://learningapps.org/view9662814  
 
Teraz pora na zabawę przy piosence, ręce rozkładamy bo w podróż wyruszamy. Puszczamy piosenkę, dzieci rozkładają szeroko ręce na wysokości ramion i udają lot bociana. Co jakiś czas (ok. 20-30 sek.) pauzujemy utwór. W tym czasie dzieci stają na jednej nodze (noga zgięta w kolanie, wysunięta do przodu) i próbują utrzymać równowagę przez chwilę. Puszczamy znów piosenkę i zabawę powtarzamy do zakończenia utworu:
https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg  
 
Wróćmy do naszego zadania plastycznego. Będziecie potrzebowali:
- kartka białego papieru 
- 1 pasek czerwonego papieru o szerokości ok 3 paluszków (zadanie dla dla dzieci do odmierzania)
- klej
-nożyczki
- czarna kredka lub mazak
-duża nakrętka od butelki po mleku
- dobry humor ;)
Białą kartkę składamy wzdłuż długiego boku na 4 równe części, odcinamy 2 paski i sklejamy ze sobą na krótszej krawędzi - z tego powstała opaska. Na pozostałej białej kartce odrysowujemy nakrętkę, najpierw 1 koło, przesuwamy  nakrętkę o 1/2 wysokości koła do góry i ponownie odrysowujemy - powstaną dwa okręgi przecinające się. Jeden z nich zamalowujemy na czarno. Poprawiamy kontury powstałego jaja. To będzie nasze oko. Zróbcie jeszcze jedno. Z czerwonego paska robimy dziób. zginamy pasek w połowie równolegle do krótkiego boku, krawędź zgięcia zaginamy jeszcze raz na szerokość 1 małego paluszka. Z prostokąta wycinamy trójkąt o wierzchołku znajdującym się w połowie szerokości paska. Malujemy nozdrza u podstawy dzioba.
Łączymy ze sobą wszystkie elementy i przystępujemy do zabawy przy naszej piosence. 
KONIECZNIE ZRÓBCIE ZDJĘCIE JAK WYGLĄDACIE W OPASKACH I PRZEŚLIJCIE JE NA MAILA: p
odroznicy2020@gmail.com. Poniżej zamieszczam pomocny link. do wykonania opaski:
 
Opaska bociana.mp4

piorkow

Zachęcam do zabawy:

https://drive.google.com/file/d/1G2Mq5yhVcmGWqEezFjScrVN5ULsLCBl1/view?usp=drivesdk

A tutaj dla zainteresowanych, link do oglądania bocianów na żywo:

https://klekusiowo.pl/  


 
Zadanie 8. - "Gimnastyka dla podróżnika"
 
Gimnastyka

 
Zadanie 9. - Gimnastyka korekcyjna /propozycje ćwiczeń od pani Anny Granda/

 
ĆWICZENIA KOREKCYJNE