„W labiryncie uczuć i emocji”
Innowacja „W labiryncie uczuć i emocji” jest pomysłem na wzbogacenie i poszerzenie koncepcji pracy przedszkola na rok szkolny 2019/2020, pt. „Emocje pokazujemy, bo z matematyką świetnie sobie radę dajemy” – doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji, kształcenie umiejętności odreagowywania napięć, kształtowanie właściwej postawy wobec innych oraz kształtowanie odporności emocjonalnej koniecznej do radzenia sobie z zadaniami o charakterze matematycznym a także wyjściem naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego. Innowacja będzie realizowana w grupie dzieci 5-letnich („Żeglarze”).
Cel główny:
Kształtowanie kompetencji emocjonalno-społecznych i matematycznych oraz systemu wartości dziecka we współpracy ze środowiskiem.
Cele szczegółowe:
- rozpoznawanie, nazywanie, wyrażanie i okazywanie emocji i uczuć pozytywnych i dostrzeganie wartości z nimi związanych,
- kontrolowanie emocji negatywnych i wyrażanie ich w społecznie akceptowany sposób,
- kształtowanie odporności emocjonalnej i poczucia własnej wartości,
- kreowanie norm społecznych oraz rozwijanie wrażliwości emocjonalnej, akceptacji, tolerancji i empatii poprzez współpracę z instytucjami i organizacjami w środowisku lokalnym,
- nawiązywanie pozytywnych relacji w najbliższym otoczeniu i szerszym środowisku społecznym,
- rozwijanie umiejętności praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy w codziennym życiu,
- aranżowanie sytuacji edukacyjnych oraz wykorzystanie nadarzających się okazji, atrakcyjnych i różnorodnych metod i form pracy do poznawania pojęć i zdobywania umiejętności matematycznych.
Spodziewane efekty
Wpływ na przedszkolaków:
Wpływ na przedszkolaków:
- rozwój dziecięcych kompetencji poznawczych;
- rozwój dziecięcych kompetencji społeczno-emocjonalnych;
- rozwój tożsamości narodowej, regionalnej, grupowej;
- rozwój umiejętności współpracy, integracji, tolerancji i szacunku.
Wpływ na pracę przedszkola:
- podnoszenie jakości pracy przedszkola;
- poszerzenie wiedzy i zdobywanie nowych doświadczeń przez nauczyciela – stażystę (współrealizatora zadań innowacji);
- promocja przedszkola w środowisku lokalnym, ogólnopolskim.