„Odkrywczy rajd rowerowy”
Innowacja „Odkrywczy rajd rowerowy” autorstwa Małgorzaty Czekała, Aleksandry Wiśniewskiej i Marioli Wenker zostanie wprowadzona w grupie dzieci 5-6-letnich w przedszkolu w terminie od 01.10.2016 r. do 30.06.2017 r. /za wyjątkiem miesięcy zimowych/. Obejmie także rodziców dzieci z ww. grupy.
W procesie wychowawczo-dydaktycznym prowadzonym w naszej placówce dużą uwagę przywiązujemy do kształtowania świadomych i aktywnych uczestników społeczeństwa oraz wzbudzania w dzieciach poczucia przynależności i tożsamości kulturowej. Nasze wycieczki rowerowe będą okazją do zwiedzania interesujących miejsc naszego miasta i okolicy. Dzieci będą doświadczały świadomego uczestnictwa w kulturze i korzystały z dziedzictwa kulturowego „naszej małej ojczyzny”.
W procesie wychowawczo-dydaktycznym prowadzonym w naszej placówce dużą uwagę przywiązujemy do kształtowania świadomych i aktywnych uczestników społeczeństwa oraz wzbudzania w dzieciach poczucia przynależności i tożsamości kulturowej. Nasze wycieczki rowerowe będą okazją do zwiedzania interesujących miejsc naszego miasta i okolicy. Dzieci będą doświadczały świadomego uczestnictwa w kulturze i korzystały z dziedzictwa kulturowego „naszej małej ojczyzny”.
Ważnym elementem w czasie wycieczek rowerowych będzie również prowadzenie obserwacji przyrodniczych – obserwacja przyrody w różnych porach roku, co wpłynie na podniesienie wrażliwości estetycznej.
Nie mniej ważne będzie także propagowanie aktywnego spędzania wolnego czasu, zdobywanie kondycji fizycznej oraz przyswajanie zasad higieniczno-zdrowotnych zachowania się na wycieczkach.
Zależy nam przede wszystkim na zmianie koncepcji tworzenia wspólnej przestrzeni rodzic – dziecko – nauczyciel. Rodzic ma być nie tylko klientem, ale partnerem czy sprzymierzeńcem przedszkola. Wspólna aktywność to świetna interakcja oraz okazja do budowania relacji dzięki wspólnemu działaniu.
Nie mniej ważne będzie także propagowanie aktywnego spędzania wolnego czasu, zdobywanie kondycji fizycznej oraz przyswajanie zasad higieniczno-zdrowotnych zachowania się na wycieczkach.
Zależy nam przede wszystkim na zmianie koncepcji tworzenia wspólnej przestrzeni rodzic – dziecko – nauczyciel. Rodzic ma być nie tylko klientem, ale partnerem czy sprzymierzeńcem przedszkola. Wspólna aktywność to świetna interakcja oraz okazja do budowania relacji dzięki wspólnemu działaniu.
Cele innowacji:
– poznawanie interesujących miejsc naszego miasta i okolic zarówno w kontekście kulturowym, społecznym, historycznym, przyrodniczym;
– kształtowanie świadomych i aktywnych uczestników społeczeństwa – wzbudzanie lokalnego patriotyzmu, aktywności turystycznej i podróżniczej;
– pogłębienie wiedzy poprzez konfrontację własnych obserwacji z wiadomościami teoretycznymi;
– rozwijanie umiejętności współżycia w zespole i aktywności społecznej, kultury, obcowania z ludźmi i przyrodą;
– wyrabianie samodzielności, zaradności, świadomej dyscypliny, wrażliwości estetycznej;
– budowanie między przedszkolem i rodzicami partnerskich relacji, nastawionych na realizację wspólnych przedsięwzięć i na świadomą współpracę w obszarze wspierania rozwoju dzieci;
– kreowanie środowiska przedszkolnego sprzyjającego edukacji i wychowaniu dzieci;
– propagowanie zdrowego stylu życia, a także wdrażanie dzieci i ich rodziców do czynnego spędzania wolnego czasu;
– doskonalenie wiedzy dotyczącej znaków i przepisów drogowych;
– wdrażanie do dbania o bezpieczeństwo swoje i innych podczas wypraw rowerowych.
– kształtowanie świadomych i aktywnych uczestników społeczeństwa – wzbudzanie lokalnego patriotyzmu, aktywności turystycznej i podróżniczej;
– pogłębienie wiedzy poprzez konfrontację własnych obserwacji z wiadomościami teoretycznymi;
– rozwijanie umiejętności współżycia w zespole i aktywności społecznej, kultury, obcowania z ludźmi i przyrodą;
– wyrabianie samodzielności, zaradności, świadomej dyscypliny, wrażliwości estetycznej;
– budowanie między przedszkolem i rodzicami partnerskich relacji, nastawionych na realizację wspólnych przedsięwzięć i na świadomą współpracę w obszarze wspierania rozwoju dzieci;
– kreowanie środowiska przedszkolnego sprzyjającego edukacji i wychowaniu dzieci;
– propagowanie zdrowego stylu życia, a także wdrażanie dzieci i ich rodziców do czynnego spędzania wolnego czasu;
– doskonalenie wiedzy dotyczącej znaków i przepisów drogowych;
– wdrażanie do dbania o bezpieczeństwo swoje i innych podczas wypraw rowerowych.