#20minutdlaMATEMATYKI

W październiku pani Ola zgłosiła grupę”Wędrowców” do V edycji Projektu #20minutdlaMATEMATYKI. Celem głównym projektu jest systematyczna realizacja edukacji matematycznej zgodnej z założeniami Dziecięcej Matematyki autorstwa E. Gruszczyk-Kolczyńskiej w sytuacjach edukacyjnych i codziennych. Dzieci przygodę z projektem rozpoczną w grudniu, a Rodziców „Wędrowców” zachęcamy do zapoznania się z filmem: https://www.youtube.com/watch?v=M8u9qz_lPX4&t=509s

 

Zdjęcie przedstawia logo projektu #20minutdlaMATEMATYKI, na którym jest zegar wskazujący godzinę 12:20. Obok zegara znajduje się tytuł projektu.

 

Zdjęcie przedstawia plakat V edycji projektu #20minutdlaMATEMATYKI. Znajdują się na nim hasła: dzieci lubią matematykę,a zadaniem dorosłych jest uczyć je na miarę możliwości dzieci; nauka matematyki ma sprzyjać zaradności życiowej, dlatego warto wykorzystywać codzienne sytuacje do zdobywania umiejętności matematycznych; matematyka jest dla wszystkich; matematyki uczymy się od początku życia; matematyka to nie jest tylko liczenie i rachowanie; przedszkolaki i uczniowie klas I-IIIpotrzebują konkretów do nauki matematyki i sytuacji życiowych, żeby doświadczać; gdzie ta matematyka? np. w sklepie, w domu, na spacerze: w sklepie: włóż do koszyka tyle produktów chcemy 5 jabłek, a mamy 3, ile jeszcze musimy dołożyć? dla starszych: porównaj ceny, oszacuj…w domu: w czasie sprzątania (co gdzie ma swoje miejsce), rozkładanie zakupów,rozdzielanie ubrań do prania, parowanie skarpetek z prania, gotowanie…na spacerze: ile jest drzew? ile kół mają wszystkie auta na parkingu razem? z jakiego drzewa jest ten liść? jaki owoc ma to drzewo? kiedy stoisz przodem do huśtawek, to co masz z tyłu?