„Dłoni i stóp gimnastyka dla Rodzica i Podróżnika”
Prowadząca: mgr Dorota Szadkowska
TEMAT: „DŁONI I STÓP GIMNASTYKA DLA RODZICA I PODRÓŻNIKA”
CELE OGÓLNE:
– doskonalenie sprawności dłoni i stóp
– aktywizowanie pamięci długotrwałej
CELE SZCZEGÓŁOWE (OPERACYJNE):
Dzieci będą:
– kreśliły linie proste i łamane na zróżnicowanych wielkościowo płaszczyznach, ręką lewą i prawą oraz stopą lewą i prawą,
– dostosowywały ruch do tempa muzyki,
– doskonaliły koncentrację i polisensoryczne poznawanie jako formę pozawerbalnej komunikacji,
– czerpały radość z aktywnego spędzenia czasu wspólnie z najbliższymi.
METODY:
– słowne: piosenka, instrukcja słowna, utwór instrumentalny,
– oglądowe: pokaz, obserwacja, demonstracja
– czynne: zadań stawianych do wykonania, kierowania własną działalnością dziecka, samodzielnych doświadczeń, ćwiczeń utrwalających,
– problemowe: edukacja przez ruch wg D. Dziamskiej
FORMY (ORGANIZACYJNE) PRACY:
-praca z całą grupą,
– praca w parach z rodzicami,
– praca indywidualna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: arkusze szarego papieru, taśma malarska lub klejąca, markery, pastele w jesiennych barwach, nożyczki, klej w sztyfcie, magnetofon, płyty z nagraniami, taki sam zestaw przedmiotów do rozpoznawania palcami stóp dla każdego dziecka, chustki szyfonowe do zawiązania oczu.
LITERATURA:
Weręgowska K., Nasze stopy lubią się bawić – materiały warsztatowe.
Gimnastyczne figle muzyczne
Hopsanki – zabawianki
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
- WSTĘP
- Powitanie rodziców przez dzieci i nauczycielkę. Zachęcenie do zajęcia miejsc w kole obok swoich dzieci, ale wcześniej do zapoznania się z tematem i celami zajęcia oraz podpisania listy obecności.
2. „Biegną małe nutki” – CD „Hopsanki – zabawianki” – utwór 1
Wszyscy stoją w kole na dywanie, nauczycielka rozdaje białe kartki i taśmę malarską – rodzice przyklejają kartki w dwóch przeciwległych miejscach do podłogi, przed dzieckiem.
„Ta3. niec stóp” – CD „Nasze stopy lubią się bawić” – utwór 3
4. „Drzewo”- j.w., utwór 8
Kiedy cały papier jest zarysowany, rodzice wydzierają z niego rękoma pień, a dzieci gałęzie. Nauczycielka rozkłada nowy arkusz papieru, na którym uczestnicy przyklejają drzewo. Wszyscy wracają do stolików i stają przy swojej kartce z rysunkiem stóp.
5. „Sowa” – j.w., utwór 6
6. „Parking z grzybem” – j.w., utwór 7
7. „Grzyb” – j.w., utwór
- ZAKOŃCZENIE
1. Podziękowanie, ewaluacja i pożegnanie. Podziękowanie dzieciom i rodzicom za udział w zajęciu, pochwała i nagrody dla dzieci. Rodzice w tym czasie wypełniają otrzymane karty ewaluacji. Pożegnanie wszystkich.